خراسان رضوی، رتبه برتر کشور در تحصیل اسناد، املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش
خراسان رضوی، رتبه برتر کشور در تحصیل اسناد، املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست کارشناسان حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان آموزش و پرورش استان گفت: علی رغم تلاش همکاران در اداره حقوقی، تنها ۳۰ درصد املاک متعلق به آموزش و پرورش استان دارای سند است.

به گزارش اخترشرق؛ رضوی قاسمعلی خدابنده، مدیرکل این سازمان در نشست هم اندیشی کارشناسان حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان ادارات آموزش و پرورش استان عنوان کرد: همه ما در یک سازمان برای رسیدن به یک هدف مشخص، در کنار یکدیگر با برنامه در حال حرکت به سمت جلو هستیم، تا در کنار تحقق اهداف سازمانی خویش، کیفیت امور آموزشی و پرورشی را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: اصطلاح همنورد در ورزش کوهنوردی به افرادی اطلاق می‌شود که برای فتح قله در یک مسیر مشخص در حال حرکت هستند و نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می‌کند، اصطلاح همنورد یک معرفت و یک فرهنگ است و مفهومی فراتر است اصطلاح هم تیمی دارد.

خدابنده با بیان اینکه رفتار سازمانی ما اگر مشابه یک همنورد تعریف شد آنگاه تبدیل به یک فرهنگ سازمانی می‌شود افزود: در فرهنگ سازمانی اگر از خود گذشتگی و ایثار مد نظر قرار گرفت و منافع سازمانی بر منافع شخصی مقدم گشت آنگاه موجبات ارتقا و رشد سازمان فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همه اجزا یک سیستم در جایگاه خود را مهم توصیف کرد و خاطر نشان کرد: هر یک از ما باید به عنوان یک جزء کوچکی از یک سیستم بزرگ افکار جمعی و نگاه کلی داشته باشیم.

خدابنده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تلاش همکاران ما در حوزه مسائل حقوقی در آموزش و پرورش استان شایان تقدیر است، سال گذشته جایگاه برتر کشور در حوزه تحصیل اسناد املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش به استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی افزود: در حال حاضر علی رغم تحصیل تعداد زیادی از اسناد و املاک متعلق به آموزش و پرورش، تنها حدود ۳۰ درصد اراضی و املاک آموزش و پرورش استان دارای سند می‌باشند و این در حالی است که تعداد املاک و اراضی که هرساله به آموزش و پرورش واگذار می‌شوند در حال افزایش است.

این مقام مسئول برگزاری جلسات توجیهی جهت افزایش اطلاعات و آگاهی حقوقی و قضایی همکاران فرهنگی با توجه به آمار بالای همکاران شاغل در آموزش و پرورش را ضروری دانست و یادآور شد: بدهی آموزش و پرورش استان به آستان قدس و اداره اوقاف و امور خیریه در خصوص بخش زیادی از اجاره نامه‌ها و واگذاری املاک که مربوط به حدود ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته است، با توجه به اینکه آموزش و پرورش اعتبار خاصی را در این حوزه پیش‌بینی کرده هرساله در حال افزایش است، مکاتبات و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده و امیدواریم تمهیدات لازم در این حوزه اندیشیده شود.

وی در پایان گفت: بخش دیگری از املاک فاقد سند آموزش و پرورش استان مربوط به تحصیل اسناد املاک روستایی است، امیدواریم با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بتوانیم در زمینه تسهیل اسناد این املاک و اراضی اقدامات لازم اجرایی گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 27