حل مشکلات حوزه آب شرب و راه از خواسته‌های مردم جنگل است
حل مشکلات حوزه آب شرب و راه از خواسته‌های مردم جنگل است

در پی سفر نماینده مردم رشتخوار وخواف در مجلس شورای اسلامی به شهرستان رشتخوار و دیدار با مردم بخش جنگل و مرکزی رشتخوار که به همراه مسئولان محلی و اهالی منطقه انجام شد نماینده مردم قول رسیدگی داد و در این سفر مسائل و مشکلات مردم در حوزه آب، جاده، بهداشت و… مطرح شد.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب فرماندار رشتخوار در دومین روز برنامه دهگردشی در حضور نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع شهر جنگل در جمع مردم، گفت: حل مشکلات موجود در حوزه آب شرب بهداشتی و راه را از دغدغه‌های اولویت دار مردم بخش جنگل است.

عرب با بیان اینکه مشکلات موجود در حوزه آب شرب بهداشتی و راه را از دغدغه‌های اولویت دار مردم منطقه جنگل که ۱۹ روستا، دو دهستان و یک شهر را در بر دارد، است، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در بین پنج شهرستان از شهرستان‌های استان خراسان رضوی، بنیاد علوی به رشتخوار منتقل شده و نمایندگی خود را در این شهرستان فعال کرده است.

فرماندار رشتخوار بیان کرد: بخش جنگل از مرکز شهرستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و این امر باعث شده با وجود ساخت سیلوی کندم ۳۰ هزار تنی در ناحیه صنعتی این شهرستان باز هم محصول گندم منطقه خصوصا منطقه جنگل در شهرستان‌های مجاور از جمله گناباد و تربت حیدریه ذخیره‌سازی شود.

عرب با عنایت به اینکه تلاش‌های زیادی برای انتقال گاز به خط آهنگران برای تغذیه روستاهای بدون گاز شده است، تصریح کرد: در بحث گازرسانی روستاهای فاقد گاز منطقه آهنگران در تلاشیم تا مشکل مردم آخرین روستاهای این منطقه را با انتقال گاز به این خط مرتفع سازیم.

وی با اشاره به مشکلات پلاک ۵۰ جنگل گفت: بحث پلاک ۵۰ یکی از مشکلات دیرینه این بخش در طول عمر پربرکت انقلاب بوده است و با جلسات و پیگیری‌های حضوری و مکتوبی که برای حل این مشکل انجام شده، تا جایی که این مسئله بعنوان یکی از موارد اولویت داری است که در خراسان رضوی در دست پیگیری است.

فرماندار رشتخوار عنوان کرد: در سال جاری چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای روکش آسفالت محور جنگل، ۲۵۰ میلیون تومان برای احداث آبنمای جنت آباد، ۶۵۰ میلیون تومان برای حوزه آب و راه امین آباد و ۴۵۰ میلیون تومان برای احداث پل فاضلمند اعتبار تخصیص داده شده است که به محض واریز بودجه پروژه‌های مذکور به مرحله اجرا خواهد رسید.

عرب گفت: بحث گازرسانی به روستاهای فاقد گاز منطقه آهنگران از توابع بخش جنگل، احداث جاده شعبه به سرآسیاب و تسطیح و تیغ زنی تعدادی راه روستایی، اصلاح شبکه‌های فرسوده آب شرب شهری و روستایی و همچنین بحث تامین نهاده‌های دامی و کودهای شیمیایی و تهیه بذر برای کشاورزان و دامداران از مشکلات و خواسته‌های دیگر مردم منطقه جنگل است.

لازم به ذکر است، در این دیدار نمایندگانی از طرف مردم در شورای اسلامی شهر و روستاها، نماینده دهیاران و نماینده کشاورزان و دامداران به بیان مشکلات خود در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی و کشاورزی و دامپروری پرداختند.

بخش جنگل یکی از نقاط زرخیز طلای سفید، گندم و پسته شهرستان رشتخوار است که در تولید این محصولات رتبه‌های استانی دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Views: 86