جمع‌آوری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ذکات در سال گذشته در تربت‌جام
جمع‌آوری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ذکات در سال گذشته در تربت‌جام

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌جام با اعلام گزارشی از جمع‌آوری مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان ذکات در سال گذشته خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ جلسه شورای ذکات شهرستان تربت‌جام با حضور اعضای این شورا در محل دفتر امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام برگزار شد.

در این ‌جلسه محمد شاکر برآبادی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌جام با اعلام گزارشی از جمع‌آوری مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان ذکات در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری هم با اقدامات انجام‌گرفته در فضاهای مجازی و رسانه موفق شدیم در سه‌ماهه اول سال جاری مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان دیگر ذکات جمع‌آوری نماییم و امید می‌رود با زحمات همکاران در کمیته امداد تربت‌جام و همچنین اعضای شورای ذکات شهرستان به برنامه‌های مدنظر در جمع‌آوری ذکات دست پیدا کنیم.

 در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین معتمدی فر امام‌جمعه شهرستان تربت‌جام ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای شورای زکات و دبیرخانه گفت: پرداخت زکات یک امر واجب است و همه باید برای جمع‌آوری و پرداخت اهتمام ویژه داشته باشند.

امام‌جمعه تربت‌جام بابیان اینکه زکات پشتوانه مالی مهم اسلام است، تصریح کرد: زکات دو نوع است؛ یک مال الاسلام دو مال المسلمین که حکومت اسلامی و شورای زکات در هر دو برنامه بایستی فعالیت جدی داشته باشند.

 مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام‌شده در این خصوص عنوان کرد: زکات یک امر واجب و الهی است که باید نسبت به اهمیت و ترویج زکات، تبلیغ و فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و همچنین برای عمران و آبادانی روستاها از ظرفیت زکات استفاده شود.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 80