ثبت مناسبت‌های فرهنگی تربت جام در تقویم رویدادهای گردشگری کشور
ثبت مناسبت‌های فرهنگی تربت جام در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت جام از شناسایی و ثبت مناسبت‌های فرهنگی تربت جام در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ فرامرز صابر مقدم اظهار کرد: با ابلاغ سیاست‌های ثبت رویدادها در تقویم گردشگری از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این اداره به منظور تحقق موضوع ساماندهی و حرفه‌ای‌سازی گردشگری رویداد، پرونده مهم‌ترین مناسبت‌ها و رویدادهای فرهنگی و گردشگری تربت جام را طبق دستورالعمل در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، به دبیرخانه ثبت رویدادهای گردشگری ارسال خواهد کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت جام ادامه داد: رویدادهای پیشنهادی پس از طرح در کمیته استانی، با توجه به شاخص‌های سطح‌بندی رویدادها از جمله وجود ریشه عمیق رویداد در فرهنگ و هویت ملی، در شورای ثبت تقویم گردشگری ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در اولین مرحله تهیه پرونده چهار رویداد بزرگداشت شیخ الاسلام احمد جام، جشنواره موسیقی مقامی و بازی‌های آئینی شرق خراسان، نکوداشت مقام علمی ابوالوفای بوزجانی و بزرگداشت شخصیت عرفانی ابوذر بوزجانی در اولویت این تقویم قرار گرفته است.

رویدادهای گردشگری شامل نمودهایی از آئین‌ها، مراسم، جشن‌ها و مناسبت‌های خاص است که برای دستیابی به اهداف و مقاصد اجتماعی و فرهنگی اجرا می‌شوند

image_printچاپ مطلب

Visits: 31