تمامی داروهای موردنیاز بیماران کرونایی در مشهد موجود است
تمامی داروهای موردنیاز بیماران کرونایی در مشهد موجود است

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تمامی داروهای موردنیاز بیماران کرونایی با تدابیر از قبل پیش‌بینی شده در داروخانه‌های امام و هلال احمر موجود است و هیچگونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علی روحبخش خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع بیماری کرونا، چهار نوع دارو جهت درمان بیماران مبتلا به کووید -۱۹ شناسایی شد که خوشبختانه تمامی این داروها با تدابیر از قبل پیش‌بینی شده در داروخانه‌های امام و هلال احمر موجود است.

وی افزود: در بحث داروی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هیچگونه کمبودی نداریم، و خوشبختانه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکل کمبود داروی بیماران سرپایی و بستری نداشتیم.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با میزان تولید الکل و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، گفت: در بحث الکل روزانه ۱۸ هزار لیتر از این محصول که جهت مبارزه با کرونا بسیار پرکاربرد است توسط ۲۱ شرکت تولیدکننده مجوزدار در حال تولید است.

وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته حواله خرید یک میلیون لیتر الکل از شرکت‌های تولیدی استان و ۶۰۰ هزار لیتر از این محصول از خارج از استان تهیه شده است تا الکل به اندازه کافی موجود باشد.

دکتر روحبخش خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مدیریت خوبی که داشتیم نه تنها هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد، بلکه نیاز استان‌های خراسان‌های شمالی و جنوبی را هم تأمین کردیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 27