تلاش تیم درمان بیمارستان حضرت زهرا(س) در نجات جان یک بانوی جوان
تلاش تیم درمان بیمارستان حضرت زهرا(س) در نجات جان یک بانوی جوان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان از نجات جان یک بانوی جوان که دچار جراحت های نافذ در ناحیه قفسه سینه شده بود توسط کادر درمان بیمارستان حضرت زهرا(س) این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمود ولایتی مقدم اظهار کرد: خانم ۲۵ساله فریمانی با سابقه جراحت‌های نافذ به قفسه سینه و شکم از ناحیه قدام و از خلف که ۱۰ روز قبل در یکی از مراکز درمانی تحت عمل‌های جراحی قرار گرفته بود با علائم تنگی نفس شدید و اختلال هوشیاری وافت فشار خون از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان حضرت زهرا (س) منتقل شد.

وی افزود: پزشک و کادر پرستاری اورژانس بلافاصله اقدامات اولیه تشخیصی و درمانی را برای این بیمار انجام داده که در بررسی‌های اولیه مشخص شد، بیمار که سابقه بیماری کبدی نیز داشته است دچار اسیدوز شدید شده و بعد از انجام سی تی اس کن و اکو قلب توسط متخصص قلب با تشخیص تامپوناد قلبی، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان اینکه این عمل دارای پیچیدگی خاصی به لحاظ شرایط بالینی بیمار بود افزود: با توجه به فشار پایین بیمارعلیرغم سرم تراپی و دارو درمانی تیم جراحی ابتدا بدون بیهوشی و با سدیشن از قسمت قدامی چپ قفسه سینه با ایجاد برش پلور (پرده جنب) و پریکارد باز شد تا خون جمع شده اطراف قلب خارج شده و فشار از روی قلب بیمار برداشته شود و پس از آن بیمار بیهوش و ادامه عمل جراحی بر روی وی با موفقیت انجام شد.

دکتر ولایتی افزود: خوشبختانه بیمار بعداز یک هفته بستری در بیمارستان در بخش مراقبت ویژه وبخش جراحی با حال عمومی خوب مرخص شد. وی، از تیم جراحی، تکنسین‌های اتاق عمل، پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی در بخش‌های اورژانس، مراقبت‌های ویژه و جراحی و همچنین همکاران اورژانس پیش بیمارستانی که با اقدام بموقع موجب نجات جان این بیمار شدند قدردانی کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 40