بیش از ۷ هزار اصل نهال در سطح شهر و روستاهای رشتخوار توزیع شد
بیش از ۷ هزار اصل نهال در سطح شهر و روستاهای رشتخوار توزیع شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رشتخوار گفت: تعداد ۷۳۰۰ نهال در سال جاری از نهالستان ایستگاه طرق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تهیه و بین متقاضیان در سطح شهر و روستاهای رشتخوار توزیع شد.

حسبن عبدالله زاده به گفتگو خبرنگار اختر شرق عنوان کرد: طرح درخت کاری هرساله در آستانه سال جدید به منظور توسعه فضای سبز و حفظ و احیا منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی رشتخوار گفت: نهال‌های توزیع شده در این طرح شامل کاج اقاقیا آیلان (عرعر)، زیتون تلخ، زبان گنجشک، سرو خمره ای، سنجد و ارغوان است.

عبدالله زاده با تاکید براینکه برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال نیز از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه، طبق روال هرساله برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های دولتی انجام خواهد شد، که امسال به علت شیوع بیماری کرونا، غرس درختان در هفته درختکاری بدون تجمع و گردهمایی مردمی و به صورت نمادین تنها به حضور تعدادی از مسئولان شهرستان انجام خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی رشتخوار در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان رشتخوار دارای ۳۱۸ هزار هکتار عرصه منابع ملی است که از مقدار ۲۸ هزار هکتار آن عرصه جنگلی و ۲۹۰ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 11