برگزاری کارگاه آموزشی زنبورداری در روستای اسجیل شهرستان چناران
برگزاری کارگاه آموزشی زنبورداری در روستای اسجیل شهرستان چناران

روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چناران از برگزاری کارگاه آموزشی زنبورداری در روستای اسجیل با حضور زنبورداران در دفتر دهیاری این روستا خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ مسئول روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چناران هدف از برگزاری این کلاس را افزایش سطح آگاهی و ارتقاء علمی زنبورداران شهرستان عنوان کرد و گفت: در این کارگاه آموزشی زنبورداران در خصوص نکات مهم آموزش زنبورداری و پرورش زنبور عسل آشنا شدند.

مدرس کلاس بیان کرد: مناسبترین زمان برای شروع حرفه زنبورداری، فصل بهار است. در واقع در اواخر زمستان و اوایل بهار که هوا به تدریج رو به گرمی می‌رود زنبورها فعالیت خود را آغاز می‌کنند و برای پیدا کردن شهد و به خصوص گرده از کندوهای خود خارج می‌شوند. همچنین خرید و فروش کندو در فصل بهار انجام می‌شود. بهترین مکان برای پرورش زنبور عسل باید از تنوع و فراوانی گل و گیاه شهدزا، از شرایط آب و هوایی کاملا مناسب برای زنبورها برخوردار باشد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه یکی از معجزات زنبورعسل ژل رویال می‌باشد و فرهنگ‌سازی جهت مصرف ژل رویال در کشور به عنوان یک محصول فراسودمند در سبد سلامت خانور ایرانی قرار دارد، درهمین راستا در این کارگاه آموزشی از تجربیات بسیار خوب آقای نیازمند مقدم زنبوردار نمونه استانی در خصوص نحوه تولید ژل رویال استفاده شد.

لازم به ذکر است؛ این کارگاه آموزشی با پرسش و پاسخ به حاضرین پایان یافت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 232