برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه المصطفی العالمیه و استانداری خراسان رضوی
برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه المصطفی العالمیه و استانداری خراسان رضوی

به منظور بررسی ایجاد زمینه‌های تعامل و همکاری در پیشبرد اهداف علمی و اجرایی جامعه المصطفی العالمیه، جلسه هم‌اندیشی این مجموعه با حضور معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق براتی در این نشست اظهار کرد: یکی از بزرگترین وظایف جامعه المصطفی العالمیه، ترویج و تثبیت فرهنگ اهل بیت معصومین علیهم السلام است که نقش مهمی در استعدادیابی پژوهشگران، مبلغین اسلامی و شیعی در خارج از کشور و منطبق بر نیازهای فکری، اجتماعی و فرهنگی منطقه و جهان اسلام دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی وجود طلاب غیر ایرانی از ۱۳۰ کشور خارجی در استان خراسان رضوی و مشهد را فرصت مغتنمی برای استان اعلام کرد و گفت: دانش آموختگان این مرکز در عرصه زیارت و ارائه خدمات فرهنگی و اجرایی به زائرین خارجی نقش مهمی را می‌توانند ایفا نمایند، در این راستا نیاز است با هماهنگی و برنامه ریزی لازم زمینه ورود این مبلغین به عرصه فرهنگی، گردشگری و حتی سلامت فراهم شود.

وی در پایان ضمن تشکر از دغدغه مندی مسئولین جامعه المصطفی العالمیه برای کمک در جهت اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: مجموعه حاکمیتی استان آماده هرگونه همکاری و انعقاد تفاهم نامه با این مرکز است و امیدواریم در آیند شاهد تحول قابل توجهی در راستای اجرایی شدن این تفاهمات درعرصه زیارت باشیم.

در این نشست مرتضی اشرفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ضمن تقدیر از اقدامات جامعه المصطفی در امر نخبه‌پروری فرهنگی در میان جامعه تشیع عالم اسلام، عنوان کرد: طلاب جامعه المصطفی به لحاظ ارتباطات خوبی که با کشور‌های متبوع خود در جهان دارد، می‌تواند در امور سرمایه‌گذاری اقتصادی به عنوان زمینه ساز و جذب سرمایه گذاران اقدام نمایند و اتاق سرمایه‌گذاری استان آماده هرگونه همکاری در این خصوص است.

لازم به ذکر است؛ در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین صالح رئیس موسسه جامعه المصطفی العالمیه در استان ضمن تاکید بر رسالت فرهنگی و فرامنطقه‌ای جامعه المصطفی در تعلیم و تربیت طلاب خارجی، عنوان کرد: طلاب خارجی به لحاظ ارتباطات قوی که با کشورهای متبوع خود دارند می‌توانند به عنوان بازوی اقتصادی در دوران سخت تحریم عمل نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 97