ایجاد تعاونی‌های متعدد مسکن در قوچان مشکل ساز شده است
ایجاد تعاونی‌های متعدد مسکن در قوچان مشکل ساز شده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: بیشترین مشکل تعاونی‌ها در این شهرستان مربوط به حوزه مسکن می‌باشد که دلیل اصلی آن ایجاد تعاونی‌های متعدد و بدون کارشناسی در این حوزه است.

به گزارش اختر شرق؛ حسین ولایتی با بیان اینکه مسکن مهر از جمله این تعاونی‌ها است که مشکلات بسیاری دارد، عنوان کرد: تاکنون ۷۲ تعاونی در این شهرستان منحل یا ادغام‌شده‌اند که بیشتر آن‌ها مربوط به حوزه مسکن است.

وی ادامه داد: عدم فعالیت، هزینه تراشی برای مردم و نبود سوددهی مناسب برای اعضا علت اصلی تعطیلی این تعاونی‌ها به شمار می‌رود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: تاکنون ۵۷۶ تعاونی با عضویت ۳۰۲ هزار و ۶۰۴ نفر و سرمایه بیش از ۱۰۸ میلیارد ریال در این شهرستان تشکیل شده که زمینه اشتغال پنج هزار و ۴۴۳ نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳۶ تعاونی با عضویت ۲۷۸ هزار و ۴۸۹ نفر در قوچان فعال هستند که سرمایه‌گذاری انجام شده در آن‌ها ۴۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال بوده و زمینه اشتغال ۸۰۸ نفر را فراهم آورده‌اند.

ولایتی بیشترین عضویت تعاونی‌ها در این شهرستان را مربوط به تعاونی سهام عدالت با ۱۱۰ هزار نفر دانست و گفت: در حوزه‌های خدماتی ۳۷ تعاونی، کشاورزی ۳۲، صنعتی ۲۵، مسکن ۱۳، تولیدی و توزیعی ۱۰ تعاونی فعال وجود دارد و تعاونی‌هایی از قبیل تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، فرش دستباف، تأمین نیاز تولیدکنندگان، حمل‌ونقل، عمرانی، اعتباری و تأمین نیاز صنفی نیز با تعدادی کمتر مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در خاطرنشان کرد: ۳۶۸ تعاونی راکد و غیرفعال نیز در این شهرستان وجود دارند که هنوز بر اساس قانون منحل نشده‌اند و امیدواریم در آینده از این ظرفیت برای رشد و توسعه شهرستان استفاده شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 9