اولین دستگاه کارتخوان هوشمند در راستای توزیع عادلانه یارانه در شهرستان کاشمر نصب شد
اولین دستگاه کارتخوان هوشمند در راستای توزیع عادلانه یارانه در شهرستان کاشمر نصب شد

در راستای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف شفاف‌سازی خرید نان اولین دستگاه هوشمند کارت خوان در یکی از نانوایی های شهرستان نصب شد.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در حاشیه این مراسم گفت: ملاک توزیع آرد واحدهای نانوایی، استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند و تراکنش مالی است و با اجرای این طرح، نظارت بر زنجیره تامین و عرضه آرد و نان موثرتر خواهد شد.
محمد شجعی افزود: کوتاه شدن دست سودجویان، جلوگیری از فروش خارج از شبکه، ساماندهی ساعات پخت، رقابت برای کیفیت و در نهایت تنظیم زنجیره تامین و عرضه آرد و نان، ازجمله مزایای این طرح است.
وی ادامه داد: کارشناسان بانک سپه به صورت مستقیم اجرای این طرح را از لحاظ فنی پشتیبانی می‌کنند و در صورت بروز هرگونه اشکال در عملکرد دستگاه‌های کارتخوان به کمک واحدهای نانوایی خواهند آمد.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ضمن تاکید برعدم افزایش قیمت نان اظهار کرد: در این زمینه دولت برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دارد که اقداماتی برای حمایت از مصرف کننده در چرخه نهایی توزیع نان انجام می‌شودلذا بعد از اینکه آرد نانوایی‌ها آزاد شود نیز دولت مابه‌التفاوت قیمت نان را به حساب نانوایان واریز می‌کند تا مردم کماکان نان را به قیمت قبل خریداری کنند و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.
او تصریح کرد: با اجرای این طرح تمامی تراکنش نانوایی‌ها با یک شبکه یکپارچه رصد خواهد شد پس از آن هر نانوا بر اساس پخت نان که انجام می‌دهد یارانه نان را خواهد گرفت که از فروش آزاد آرد جلوگیری می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 11