انعقاد تفاهم نامه احیا و مرمت قنوات شهرستان فیروزه با بنیاد برکت و همکاری بسیج
انعقاد تفاهم نامه احیا و مرمت قنوات شهرستان فیروزه با بنیاد برکت و همکاری بسیج

مدیر جهاد کشاورزی گفت: قنات به عنوان یکی از شاهکارهای بجا مانده از نسل قدیم ایرانیان باستان بوده و شاید به جرات بتوان گفت زندگی در بسیاری از مناطق ایران به لطف وجود قنوات پایدار مانده است.

به گزارش اختر شرق؛ متأسفانه در چند سال گذشته با پایدار شدن استفاده از آب‌های زیرزمینی به طریق چاه و پمپاژ، قنوات دایر مورد بی‌مهری قرار گرفتند. کم‌کم قنوات پر آب تبدیل به قنوات کم آب و یا خشک تبدیل شدند و در پاره‌ای از مناطق کشور از اهمیت ویژه آن‌ها کاسته شد.

مهندس کلیدری اظهار داشت: به همین منظور جهت لایروبی و مرمت قنوات و کمک به کشاورزان با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر در تاریخ ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰ تفاهم‌نامه‌ای در محل مدیریت جهاد کشاورزی با حضور کارشناسان آب‌وخاک، نمایندگان بنیاد برکت و نماینده بسیج شهرستان در خصوص تخصیص اعتبار به قنات‌های متقاضی احیا و مرمت قنوات از اعتبارات جهاد کشاورزی، بنیاد برکت و بسیج شهرستان منعقد شد و مقرر گردید که حدود ۲۵ درصد اعتبار احیا و مرمت قنوات توسط بنیاد برکت و ۷۵ درصد توسط مدیریت جهاد کشاورزی و با استفاده از توان نیروهای سپاه و بسیج شهرستان تأمین گردد.

وی عنوان کرد: در مرحله اول ۱۲ قنات مورد تائید طرفین در ۱۲ روستای شهرستان با استفاده از این اعتبارات مورد احیا و مرمت قرار خواهند گرفت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4