انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق برای تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی کشور
انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق برای تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق برای تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی کشور خبر داد. به گزارش اختر شرق؛ مهراله رخشانی مهر صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های غرب خراسان رضوی در جغتای با اشاره به تأمین اعتبار در سال ۹۷ و تخصیص اعتبارات […]

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق برای تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی کشور خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ مهراله رخشانی مهر صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های غرب خراسان رضوی در جغتای با اشاره به تأمین اعتبار در سال ۹۷ و تخصیص اعتبارات بیش از ۱۱۰ درصدی از طرف سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: مجموع این امور باعث شده پروژه‌های نیمه‌تمام ما پس از چند سال غیرفعال بودن، مجدد فعال شوند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبار و اعتبارات بیشتری که نیاز است برخی پروژه‌ها سرعت لازم را نگرفتند که امید است با برنامه‌ریزی‌هایی که برای سال ۹۸ انجام‌شده و اعتبارات ویژه‌ای که برای سازمان نوسازی مدارس در نظر گرفته شد بتوانیم به پروژه‌های نیمه‌تمام سرعت ببخشیم.

وی با تأکید به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام ماهیت ورزشی، پرورشی و آموزشی دارند؛ اظهار کرد: در دل پروژه‌های آموزشی، پروژه‌های ورزشی و پرورشی گنجانده‌شده است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: امسال ردیف اعتباری‌ای برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سازمان نوسازی مدارس و انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق برای تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی در نظر گرفته‌شده است که سال گذشته پروژه‌های پرورشی و ورزشی در این ردیف نبود ولی امسال اضافه‌شده است.

رخشانی مهر افزود: انتظار می‌رود با این کار پروژه‌های ورزشی سرعت یابد و یکی از پروژه‌هایی که حتماً باید در دستور کار قرار گیرد پروژه نیمه‌تمام استخر جغتای است.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال تعداد زیادی پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی داشت به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار و برنامه‌ریزی که انجام‌شده استخر جغتای تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. اعتبار موردنیاز برای این استخر ۶۰‌میلیارد ریال هست.

رخشانی مهر در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان جوین نیز گفت: باید برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.

وی بابیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد برنامه‌ریزی می‌کنیم که تا پایان سال به اتمام برسانیم، ادامه داد: باید به سراغ پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا برویم و اولویت با پروژه‌های بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است تا با تأمین اعتبار سال ۹۸ بتوانیم آن‌ها را به اتمام برسانیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید به اینکه سال گذشته پروژه‌های پرورشی و ورزشی در ردیف اعتبارات نبود اما امسال در بودجه دیده و مطرح شد؛ اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت‌های ما جمع‌آوری بخاری‌های نفتی است، بخاری‌های نفتی که امکان حذف رادارند باید از مدارس حذف شوند.

رخشانی مهر گفت: برنامه‌ریزی می‌کنیم که زیرساخت‌های گاز را به داخل مدارس منتقل کنیم و بخاری‌های نفتی غیراستاندارد که برای دانش آموزان خطرساز است را حذف کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بابیان اینکه در حال حاضر هفت هزار و ۶۴۰ پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که تکمیل این پروژه‌ها به ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰ پروژه شامل ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس بااعتبار دو هزار میلیارد تومان تکمیل و تحویل داده‌شده است.

رخشانی مهر افزود: در سال جاری نیز ۲ هزار و ۴۱۵ پروژه تکمیل و در قالب ۱۲ هزار و ۵۳ کلاس درس تحویل داده می‌شود که اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه‌ها ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هست.

وی با تأکید به اینکه ۳۰ درصد مدارس در کشور فرسوده است، اظهار کرد: در سال جاری سه هزار کلاس درس مرمت و بهسازی می‌شود.

وی ادامه داد: سرانه میانگین فضاهای فیزیکی به ازای هر دانش‌آموز در ۳۱ استان کشور ۵.۲ مترمربع است که نسبت به سرانه قبل از انقلاب که ۱.۵ مترمربع بود با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی افزایش چشمگیری یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور بیان کرد: تلاش می‌شود ۱۱ استان کشور را که زیرخط میانگین هستند ازجمله استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز و حتی تهران را به خط میانگین نزدیک کنیم.

وی گفت: با برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده امید می‌رود تا پایان دولت دوازدهم سرانه برخی از این استان‌ها را از خط میانگین بالاتر ببریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مطرح کرد: در میانگین ۵.۲ مترمربع حدود ۳۰ درصد فضاها فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی است که در حال برنامه‌ریزی هستیم فضاهای مناسبت‌تری جایگزین شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده هستند که باید با استاندارهای جدید مطابقت داده و بهسازی شوند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4