افزایش ۱۸ درصدی اهداکنندگان خون در طرح «نذر خون در ماه مهمانی خدا»
افزایش ۱۸ درصدی اهداکنندگان خون در طرح «نذر خون در ماه مهمانی خدا»

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان۱۴۰۰ با همکاری ارگان‌های مختلف منجمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، بسیج محلات سپاه امام رضا علیه السلام و… و اجرای طرخ نذر خون در ماه میهمانی خدا، تعداد ۱۲۷۹۲ نفر به پایگاه‌های استان مراجعه که از این میان تعداد ۹۷۱۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش اختر شرق؛ بنا بر این گزارش تعداد داوطلبان و اهداکنندگان خون در پایگاه‌های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان ۱۸.۶ درصد افزایش و اهداکنندگان خون ۱۸ درصد رشد یافته است.

اهداکنندگان مستمر خون در استان ۵۲۴۲ نفر از کل اهداکنندگان خون را شامل شده است که با رشد ۱۴ درصدی روبرو شده است همچنین بانوان اهداکننده خون در استان شش درصد کل اهداکنندگان خون را شامل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد رشد داشته است.

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ضمن تشکر از مشارکت ارزنده مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام در تامین ذخایر خونی استان در ایام ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ و پوزش از داوطلبانیکه بدلیل محدودیت امکانات موجود موفق به اهدای خون نگردیده‌اند، تاکید کرد که نیاز به همه گروه‌های خونی وجود دارد.

پایگاه‌های اهدای خون مشهد مقدس شامل پایگاه امام رضا علیه السلام واقع در میدان شریعتی (تقی آباد) ابتدای خیابان دانشگاه –پایگاه ثامن واقع در پارکینگ شماره ۴ بازارچه شهید آستانه پرست ورودی به حرم مطهر – پایگاه شهید کریمی واقع در بولوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم آباد – پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) واقع در بولوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴ – پایگاه مهر واقع در نبش بولوار ابوطالب ۳۳ هستند.

پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها درنوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۰۷:۴۵ الی ۱۲:۴۵ و در نوبت عصر از ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۴۵است.

همچنین پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، قوچان، گناباد، نیز چون روال قبل فعال خواهند بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 115