افتتاح دو گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان جوین
افتتاح دو گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان جوین

دو گلخانه کوچک مقیاس با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی و مسئول نظام مهندسی شهرستان در محله اسماعیل آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان جوین به افتتاح رسید.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه با شرایط فعلی آب و هوا و نوسانات دمایی و عدم بارش نزولاتی آسمانی یکی از اولویتهای جهاد کشاورزی توسعه کشت های گلخانه ای در شهرستان میباشد، گفت: به لطف خدا و تلاش های همکاران دو طرح گلخانه کوچک مقیاس به مرحلف بهره برداری رسید

وی با اشاره به اینکه در مجموع در شهستان تعداد ۱۴ گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان تاسیس شده است، عنوان کرد: این گلخانه ها با اعتبار کم درصد از محل سامانه سماک و با توجه به سطح زیرکشتو نوع محصول به متقاضیان اختصای یافته است.

قارزی با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای باعث افزایش راندمان در تولید محصول خواهد شد ، تصریح کرد: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل، انواع سبزیجات و آلوئه‌ورا عمده محصولاتی هستند که هم‌اینک در گلخانه‌های این شهرستان تولید می‌شوند.

فاطمه صابری نسب، مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با تأکید بر اینکه اشتغال‌زایی در مقطع فعلی یکی از اولویت‌های اصلی دولت است، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در مسیر تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی نیز باید تمرکز خود را بر رشد اقتصادی اشتغال‌زا معطوف کنیم.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 47