استان خراسان دارای رتبه پنجم کشور از لحاظ طول راه‌های جاده‌ای
استان خراسان دارای رتبه پنجم کشور از لحاظ طول راه‌های جاده‌ای

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی با ۱۱۹ هزار کیلومتر و با جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پنجمین استان پهناور کشور است.

به گزارش اختر شرق؛ وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این استان ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و ۵۳۱ کیلومتر با کشور ترکمنستان دارد.

داعی ادامه داد: موقعیت شبکه راههای استان، ۳ کریدور اصلی کشور منتهی به استان خراسان رضوی می‌شوند؛ مسیر اول مشهد- نیشابور – سبزوار به سمت تهران و غرب کشور است؛ مسیر دوم مشهد – قوچان و به سمت خراسان شمالی و سایر استان‌های شمالی کشور است؛ مسیر سوم مشهد – بیرجند و به سمت بندر چابهار است که تنها بندر اقیانوسی کشور است.

بنابراین ۳ کریدور ترانزیتی به مشهد منتهی می‌شوند که به ۴ پایانه مرزی ادامه پیدا می‌کنند و راهبرد ما در راهسازی این کریدور‌های اصلی و مرزی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: جاده‌های مرزی استان به دوغارون، پایانه سرخس، پایانه لطف‌آباد و باجگیران ختم می‌شود.

وی اشاره کرد: در استان خراسان رضوی ۲۰ هزار کیلومتر انواع راه داریم که رتبه پنجم کشور به لحاظ طول راه‌ها را داریم.

داعی افزود: از شبکه راه‌های استان ۱۱۳۹ کیلومتر بزرگراه یا همان باند دوم است که کاهش تصادفات رخ به رخ و یا در واقع ایمنی سفر را ایجاد می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی ۱۹ پروژه ملی در دست ساخت است که ۱۰ پروژه با اداره کل راه و شهرسازی استان و ۹ پروژه توسط شرکت ساخت در دست اجرا است و ۲۶۰۰ کیلومتر مجموع طول طرح‌های ما است.

وی در ادامه گفت: آخرین و مهمترین نکته این است که شرایط استان خراسان رضوی با هیچ استانی قابل مقایسه نیست و تخصیص منابع مالی به راههای این استان میبایست به صورت ویژه انجام پذیرد.

image_printچاپ مطلب