اختصاص ۲۴ میلیارد تومان به حوزه ارتباطات نیشابور
اختصاص ۲۴ میلیارد تومان به حوزه ارتباطات نیشابور

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نیشابور، مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به حوزه ارتباطات این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نیشابور، مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به حوزه ارتباطات این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدجواد آذری جهرمی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور گفت: توسعه ارتباطات زیرساخت توسعه سایر بخش‌هاست.

وی افزود: در سال‌های نه‌چندان دور (دهه آتی) اقتصاد دیجیتال مهم‌ترین بخش اقتصاد دنیاست و بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا، امروز مربوط به شرکت‌های فناوری و اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جمعیت ۸ میلیارد نفری دنیا، امروز تفکر خود را از طریق اینترنت و فضای مجازی به‌راحتی به اشتراک می‌گذراند.

جهرمی بابیان اینکه در یک سال گذشته حدود ۱۴ میلیارد و نیم میلیارد تومان به بحث ارتباطات شهرستان نیشابور و روستا‌های اطراف آن اختصاص داده‌شده است، گفت: این هزینه برای شهر پرجمعیت و بزرگی همچون نیشابور کافی نیست.

وی افزود: برای حل مشکلات این حوزه، مبلغ ۲۴ میلیارد ریال به شهرستان نیشابور در نظر گرفته‌شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به تقسیم‌بندی اپراتور‌های همراه برای پوشش ارتباطی در استان‌های مختلف، حل مشکل ارتباطی استان خراسان رضوی به همراه اول واگذارشده است که ۱۳ سایت شهرستان نیشابور از طریق همراه اول باید در دو ماه آینده وارد مدار شود و ۸ سایت شهری نیز طی ۴ ماه آتی باید برای شهر نیشابور فعال گردد.

جهرمی در خصوص نبود شبکه‌های ارتباطی مخابرات در ۸ روستای شهرستان نیشابور گفت: این مشکل در روستا‌های گرماب، باغشن گچ، برزنون، اسحاق‌آباد، همت‌آباد زمانی، گلشن، چشمه خسرو و شهرک صنعتی امام رضا علیه‌السلام نیز باید تا یک ماه آینده حل شود.

وی همچنین در خصوص حل پوشش جاده‌ای در شهرستان نیشابور گفت: این مشکل نیز به‌زودی مرتفع خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره دو مشکل عمده برای راه‌اندازی سایت در شهرستان نیشابور گفت: مشکل اول ممانعت جدی مردمی برای ساخت سایت است.

آذری جهرمی با اشاره به ساخت سایت در مسیر راه‌های روستایی، دومین مشکل را عدم تأمین برق در این مسیر‌ها عنوان کرد و افزود: با مرتفع شدن این موانع حل مشکل ارتباطی در شهرستان نیشابور در کمتر از دو ماه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری و تاریخی نیشابور تأکید کرد: می‌توان از ظرفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شناساندن هر چه بیشتر این توانمندی‌ها به سایر مردم کشور و جهان بهره برد، این شهر ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

آذری جهرمی در رأس هیئتی متشکل از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران شرکت مخابرات ایران باهدف بررسی روند توسعه ارتباطات‌ و همچنین افتتاح طرح‌های واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه ولات، زاوه، گناباد، بجستان، کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، نیشابور و فیروزه دیروز وارد خراسان رضوی شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12