آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از سطح ۴۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جوین
آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از سطح ۴۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از سطح ۴۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاوری شهرستان جوین با بیان اینکه خودکفایی در تمامی محصولات بخصوص محصولات استراتژیک مثل کلزا و گندم از جمله مهمترین سیاست‌های جهاد کشاورزی در حفظ امنیت غذایی کشور محصوب می‌شود گفت: به لطف خدا محور توسعه در شهرستان جوین در بخش کشاوری است و باید با برنامه ریزی دقیق و با همکاری تمامی دستگاه‌ها به سمت تولید پایدار گام برداریم.

مدیر جهاد کشاوری جوین با اشاره به آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از سطح ۴۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: بدون شک ترویج کشت دانه‌های روغنی همچون کلزا، کنجد و… با توجه به نیاز مردم به روغن در اولویت محسوب می‌شود.

قارزی برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و همچنین آموزش‌های چهره به چهره در مزرعه کشاورزان را از مهمترین اقدامات در ترویج کشت این دانه روغنی دانست و پیش بینی کرد از این سطح زیرکشت حدود ۸۳۰ تن دانه روغنی برداشت خواهد شد.

مریم حمیدی راد، مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن تاکید بر ترویج کشت دانه‌های روغنی افزود: کشت این محصول علاوه بر ایجاد خوکفایی در تولید روغن مصرفی کشور و جلوگیری از خروج ارز نیز مزایای بسیاری در ایجاد تناوب زراعی و افزایش ماده آلی خاک و در نتیجه رونق کشاورزی دارد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 46