کنش اجتماعی در بین جوانان یک اولویت است

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی؛ وحید یامین پور امروز در اولین نشست صمیمی با سمن‌های جوانان و تشکل‌های استان اظهار کرد: یکی از وظایف ما در معاونت جوانان حمایت از فعالیت‌هایی با کنش‌ها اجتماعی داوطلبانه و فعالانه است.

وی بابیان اینکه عمده سمن‌های ما فعالیت جهادی دارند و بسیاری از گروه‌های جهادی، سمن دارند، عنوان کرد: آسیبی در میان سمن‌ها نیز است مبنی بر اینکه بعضاً فعالیت‌های برخی سمن‌ها، از حالت عام‌المنفعه خارج‌شده تبدیل به یک شرکت شده و همچنین محلی برای تبدیل خلق ثروت برای گروهی خاص شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: خلق ثروت موضوع بسیار خوبی است ولی این کار دیگر فعالیت سمن نیست، در این راستا ما بودجه‌ای داریم برای حمایت از آغاز فعالیت اجتماعی که باید در این رابطه صرف شود.

یامین پور بیان کرد: ما نقطه عزیمت کنش اجتماعی را حمایت می‌کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بابیان اینکه مشارکت اجتماعی، فعالیت داوطلبانه عام‌المنفعه است، افزود: بگذاریم منابع را صرف جوان‌هایی کنیم که در فضای اجتماعی تازه‌وارد هستند و ما بنا نیست، فعالیت تخصصی کنیم؛ همچنین باید امکان تشکیل یک جمع را آرام، آرام برای فعالیت‌های اجتماعی فراهم کنیم.

یامین پور در خصوص برگزاری ستاد ساماندهی جوانان استان گفت: در این رابطه متأسفانه خراسان رضوی کمی عقب است، با توجه به اینکه رئیس‌جمهور تأکید ویژه‌ای به تقویت جوانان دارد، امیدواریم با حضور تیم جدید در استان شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

وی بیان کرد: با دستور رئیس‌جمهور، دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری تأسیس و احیا خواهد شد و بعد از ۱۰ سال دبیرخانه شورای جوانان در زیرمجموعه ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد و ستادهای ساماندهی جان جدیدی خواهند گرفت.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: دولت روی توان ذهنی، فکری و اجرایی سمن‌ها حساب می‌کند، بنابراین، در ستاد ساماندهی امور جوانان باید تشکل‌های جوان آسیبی را در شهرها پیدا کنند و راه‌حل را نیز در این ستاد ارائه و پیاده کنند.

یامین پور در پایان گفت: ما اولویت‌ها را مانند ازدواج، کارآفرینی در حوزه دانش‌بنیان در دستور کار قراردادیم، منتظر طرح و تحرک هستیم و منابع نیز برای حمایت وجود دارد.