مرکز تأمین اجتماعی شهرستان تایباد در ایام کرونا به بیش از ۲۸۰ مورد قطعی و مشکوک مبتلا به کرونا خدمات ارائه داده است
مرکز تأمین اجتماعی شهرستان تایباد در ایام کرونا به بیش از ۲۸۰ مورد قطعی و مشکوک مبتلا به کرونا خدمات ارائه داده است

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: مرکز تأمین اجتماعی شهرستان تایباد در ایام کرونا به بیش از ۲۸۰ مورد قطعی و مشکوک مبتلا به کرونا خدمات ارائه داده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خوشبختانه هیچیک از پرسنل این درمانگاه به بیماری کرونا مبتلا نشدند.

حمید داستانی در گفتگو با خبرنگار اخترشرق در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی تأمین اجتماعی در سطح استان اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی، خدمات درمانی خود را به دو صورت عرضه می‌کند، این خدمات یا در مراکز ملکی سازمان، ارائه می‌شود که به آن خدمات مستقیم گفته می‌شود و در سطح استان سه بیمارستان و ۱۶ درمانگاه مشغول ارائه خدمت به جامعه هدف می‌باشند.

وی ادامه داد: دومین نوع خدمتی که توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌پذیرد، خرید خدمت یا درمان غیر مستقیم است که در این روش با مراکزی که ارائه خدمات درمانی می‌دهند، مانند مطب‌ها یا مراکز دولتی و خصوصی قرارداد همکاری بسته می‌شود که در این روش با حدود چهار هزار و ۲۰۰ مرکز قرارداد داریم.

داستانی در خصوص جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان، با بیان اینکه حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر که نزدیک به ۴۸ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، عنوان کرد: با توجه به این جمعیتِ هدف در سال جاری حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش درمان به استان اختصاص دادند که ممکن است با توجه به تغییر قیمت‌ها تا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز افزایش پیدا کند. یک سوم این اعتبارات در بخش درمان ملکی و دو سوم باقی مانده به درمان غیر مستقیم اختصاص دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مراکز ملکی تأمین اجتماعی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت درمان و بالغ بر ۵۰ هزار نفر بستری شدند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند. همچنین در ایام شیوع کرونا حدود پنج هزار ویزیت بیماران کرونایی انجام شده است که بالغ بر ۳۰۰ نفر در مراکز سه گانه تأمین اجتماعی بستری شدند و با یک ضریب موفقیت بسیار خوبی، بیماران بستری شده بهبود پیدا کردند و ترخیص شدند و این خدمات کماکان ادامه دارد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های منسجمی که در سطح استان در ایام شیوع کرونا انجام پذیرفت، بسته بندی بهداشتی داروهای بیماران مزمن و ارسال به درب منازل این بیماران بود تا این افراد به مراکز مراجعاتی نداشته باشند و از شیوع بیماری جلوگیری شود.

داستانی در خصوص خدمات درمانی تأمین اجتماعی در شهرستان تایباد با بیان این مطلب که در شهرستان تایباد، یک مرکز درمانی وجود دارد که در سال گذشته به حدود ۱۰۰ هزار نفر خدمات مختلفی نظیر ویزیت پزشک، دندانپزشکی، آزمایشگاه، مامایی و دارویی ارائه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در این مرکز سه پزشک عمومی، یک دندانپزشک، یک پزشک داروساز و کارشناسان آزمایشگاه و مامایی مشغول به فعالیت هستند. این مرکز در ایام کرونا به بیش از ۲۸۰ مورد قطعی و مشکوک مبتلا به کرونا خدمات ارائه داده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خوشبختانه هیچیک از پرسنل این درمانگاه به بیماری کرونا مبتلا نشدند.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب