مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:شناخت و استفاده از ابزار رسانه یک مهارت برای مدیران است

به گزارش اخترشرق؛ آئین رونمایی از کتاب «رسانه‌ی ایران: ۱۱۰ نکته رسانه‌ای برای مدیران عالی رتبه» با عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور؛ جواد جاویدنیا، قاضی دادسرای دیوان عالی کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ سید مهدی امیری، نویسنده اثر و محمد آصفی یزدی، مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهد مقدس در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد مقدس برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: امروز شاهد رونمایی از کتاب «رسانه دولت» هستیم، کتابی که می‌توان آن را به نوعی بازوی فکری، فرهنگی و رسانه‌ای کارگزاران دولتی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
وی ضمن تبریک به نویسنده کتاب «رسانه ایران»، افزود: این کتاب دستاوردهای چندین‌ساله کار رسانه‌ای سید مهدی امیری است. این کتاب را می‌توان کتاب کار رسانه‌ای هر مدیری دانست که به نکات مهم و مورد نیاز یک مدیر در حوزه رسانه به خوبی پرداخته شده است. به عقیده من هر مدیری برای موفقیت در حوزه رسانه باید یک نسخه از این کتاب را همراه خود داشته باشد و امیدوارم این کتاب که با قلمی نیک، نیتی خوش و فکری روشن به رشته تحریر درآمده است، مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
علی اکبر سبزیان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امروز مدیران باید مدیران تراز گام دوم انقلاب باشند و در کنار تمام پیوست‌ها باید پیوست رسانه‌ای نیز داشته باشند چرا که امروز با جنگ رسانه‌ای و نرم افزاری مواجه هستیم.
وی رسانه را یکی از ابزارهای مهم در ارائه خدمات به مسئولین دانست و اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرده اند، شناخت و استفاده از ابزار رسانه یک مهارت برای مدیران است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از تهیه و توزیع این کتاب برای مدیران و مسئولین استانی خبر داد.

در ادامه عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه امروز عصر انقلاب فناوری، رشد و نمو رسانه‌ها است، گفت: در تاریخ حیات بشری آنچه که ماندگار بوده و هیچ جایگزینی برای آن تعریف نشده است، کتاب است. از صدر اسلام با نزول قرآن کریم تا به امروز هر آنچه که در جهان اتفاق افتاده است همه رسانه‌ای بوده است. انقلاب ما رسانه‌ای و دین اسلام، دین رسانه‌ای بود. به عبارت دیگر از ظرفیت رسانه برای بیان و تبلیغ دین اسلام استفاده شده است.
وی با اشاره به رکورد مطالعه در جامعه، تصریح کرد: باید به مسئله کتاب وکتابخوانی و عوامل‌عدم پیشرفت در این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم، عوامل را شناسایی و رفع کنیم. بطور قطع یکی از مهمترین دلایل آن، فقر محتوایی است. در این برهه از زمان که رشد و شکوفایی اندیشه‌های نوین را داریم، استفاه از کتابهای نوین با توجه به پیشرفت‌ها یکی از عوامل موثر در افزایش سرانه مطالعه است.
محمدیان اظهار کرد: کتابی ماندگار است که بتواند نیاز دانشی مخاطب را برطرف کند. به اعتقاد بنده کتاب همچون عصای حضرت موسی (ع) است که خلوص، نیت پاک و پیوندش با خدا می‌تواند راه گشای بسیاری از مسائل باشد چرا که همگان به این امر معتقد هستیم که کتاب، اعجاز قرن است. هر فردی با هر اندیشه و مکتبی می‌تواند با یک کتاب خوب و غنی در جامعه خود عامل پیشرونده باشد. اگر در تولید کتاب نگاهی پژوهشی و به دور از کلیشه‌ها داشته باشیم، قطعا جامعه‌ای متخصص و آگاه پرورش می‌دهیم.
وی با بیان اینکه کتاب ابر رسانه امروز است، افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهیدان شاهد شکست قلم و پایان حاکمیت تبلیغاتی غرب هستیم. تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در واقع مظهر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و آنچه که باعث افزایش این قدرت می‌شود، مسئولین هستند.
رئیس سازمان بسج رسانه کشور، ظرفیت نهادهای مردمی را در پیشرفت امور مهم خواند و گفت: امروز کشور ایران با یک بلوغ فکری و همگام با شعار «ما می‌توانیم» می‌تواند پیشرو در عرصه تولید محتوا در قالب کتاب باشد. در عصر امپریالیسم غربی، غولهای رسانه‌ای با صرف هزینه و راه اندازی جنگ نرم قصد نفوذ و صدمه زدن به بدنه نظام را دارند. حال در دموکراسی اداری این وظیفه مسئولین است که با توجه به زمانه و درک ظرفیت قدرت و جهش نهادهای مردمی که مستقل و آگاه هستند، با این جریان مقابله کنند.
وی ابراز کرد: در طول تاریخ اثبات شده است هر جا که مردم حضور داشته اند، هر انقلاب و حرکتی به ثمر رسیده و روند رو به رشدی را تجربه کرده است. پیشنهاد می‌کنم پرچم استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی را از مشهد مقدس شروع کنیم تا به عنوان سربازان جنگ نرم در راستای مقابله با امپریالیسم دیکتاتوری غرب بتوانیم به پیروزی‌های قابل توجه دست پیدا کنیم.
عباس محمدیان در پایان ضمن تشکر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کلیه کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان را فردی رسانه‌ای دانست که با حضور خود باعث رقم خوردن رودیدهای موثر فرهنگی در خراسان رضوی شده است.