روند رفع مشکل ۳۳ واحد تولیدی تربت جام آغاز شد

به گزارش اختر شرق؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی از برگزاری ستاد تسهیل استان در تربت جام خبرداد.

ابوالفضل چمندی در حاشیه ستاد تسهیل استان که در شهرستان تربت جام برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از تولیدکنندگان که در شهرستان‌ها مشغول کار هستند از خدمات ستاد تسهیل بی‌اطلاع بوده و یا به دلیل دوری مسافت دسترسی به مدیران استان برای آن‌ها دشوار است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا ستاد تسهیل به صورت دوره‌ای در شهرستان‌های استان تشکیل شود.

چمندی گفت: ابتدای امر به پایش صنایع و مجموعه‌های تولیدی هر شهرستان می‌پردازیم و مشکلات و مسائل آن‌ها را احصاء و دسته‌بندی می‌کنیم؛ سپس با تشکیل ستاد تسهیل استان در همان شهرستان، موضوعات با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های مرتبط با آن، بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات را تصویب می‌کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز نیز در تربت جام ۳۳ واحد تولیدی را مورد رصد قرار دادیم و مسائل آن‌ها احصاء شد، برخی از این مشکلات با حضور مدیران ارشد استان با نظر مساعد مدیر مربوطه، چاره جویی و حل شده و چند مورد نیز داشتیم که مجموعه تولیدی آماده بهره برداری بود ولی برای شروع کار نیازمند اندکی تسهیلات مالی بودند که با حمایت‌های انجام شده توسط بانکها، تامین مالی شدند.

چمندی بیان کرد: در این جلسه، برای ۲۳ پرونده، تصمیم گیری و بازه زمانی معین هم برای اجرای آن‌ها در نظر گرفته شد و فرماندار شهرستان موظف شد، پیگیر اجرای این مصوبات بوده و در صورت بروز هر مشکل و مانعی مراتب را به معاونت اقتصادی استان انتقال دهد تا سریعا مرتفع شود.

لازم به ذکر است؛ سیستم ارزیابی برای دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها را در نظر گرفتیم تا میزان عمل به مصوبات پایش و پیگیری شود.