آغاز فعالیت قرارگاه عملیاتی خدمات‌رسانی به زائران نوروز ۱۴۰۲ در مشهد

به گزارش اخترشرق؛ یعقوبعلی نظری در این مراسم با اشاره به سطوح پیش‌بینی شده برای خدمت رسانی به زائران، اظهار کرد: کارگروه ملی زیارت در مباحث زیرساختی و حل مشکلات روبنایی بسیار کارساز و موثرتر است و از ظرفیت‌های ملی برای مدیریت سفر در ایام نوروز استفاده می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: امام رضا(ع ) محوریت سفر به مشهد است و هماهنگی لازم با آستان قدس باید وجود داشته باشد لذا شورای مشورتی مسئولان با حضور تولیت تشکیل و هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در قرارگاه استانی نیز تمهیدات لازم در حوزه سفر با حضور دستگاه‌های مختلف برای سفر امن و ایمن اندیشیده خواهد شد.

نظری با بیان این‌که بیش از ٨٠ درصد سفرهای نوروزی به صورت جاده‌ای و با وسیله نقلیه شخصی است، تاکید کرد: ایمنی سفر در این حوزه و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ها در حال انجام است، هم‌چنین امسال آسفالت حدود 400 کیلومتر از جاده‌های استان ترمیم شده است.

استاندار خراسان رضوی  با بیان اینکه در قرارگاه عملیاتی مشهد نیز تصمیم های نهایی برای افزایش کیفیت سفر در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، اسکان، بازار و تامین کالاهای اساسی عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: ما مشهدی‌ها خود را خادمین علی بن موسی الرضا (ع) می دانیم و این‌که در حق زائر اجحاف شود به هیچ وجه شایسته نیست، اصناف، اتحادیه ها و فعالان بازار نیز انصاف را در این ایام مدنظر داشته باشند تا در حق زائران اجحاف نشود.

وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی از مهمترین ارکان ستاد خدمات سفر است و باید ظرفیت‌های رسانه ای و فضای مجازی برای تحقق این مهم به کار گرفته شود.

نوروز متفاوت با تسهیل زیارت

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل کارگروه ملی زیارت در خراسان رضوی، گفت: با درایت دولت سیزدهم و پیگیری های استانی این کارگروه به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد.

مالک رحمتی با بیان اینکه میزبانی از ٣٠ میلیون زائر نیازمند نگاه ملی است که این مهم در کارگروه ملی زیارت دنبال و در بخش‌های مختلف به ویژه توسعه زیرساختی در این کارگروه تصمیم گیری می‌شود، تصریح کرد: با پیش بینی‌های صورت گرفته برای نوروز ١۴٠٢، خدمت‌رسانی متفاوتی خواهیم داشت تا زیارت تسهیل، ارزان و آسان شود.

قائم مقام آستان قدس رضوی تاکید کرد: همه خادم الرضا (ع) هستیم و باید برای خدمت‌رسانی به زائران از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم که امیدواریم با عنایت حضرت رضا (ع) شایسته‌ترین خدمات را برای زائران انجام دهیم.

استقبال از زائران امام هشتم در پایان سال و نوروز ١۴٠٢

معاون استاندار و فرماندار مشهد در این مراسم اظهار کرد: در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد در مرحله مقدمه سازی برای استقبال از زائران امام هشتم در پایان سال و نوروز ١۴٠٢ هستیم.

محسن داوری گفت: نواقص خدمت رسانی در سال گذشته شناسایی و برای خدمت رسانی در نوروز 1402 برطرف شده است.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد با اشاره به تقارن اعیاد شعبانیه با نوروز ١۴٠٢، تصریح کرد: در این راستا فعالیت قرارگاه عملیاتی سفر شهرستان مشهد با حضور همه دستگاه‌های خدمات رسان زودتر از سالهای قبل آغاز شد.

داوری با بیان اینکه نظارت در بخش‌های مختلف به خصوص در بخش اقامتی نیز قبل از آغاز طرح نوروزی آغاز شده و تقریبا خانه مسافرهای بدون مجوز ساماندهی شده‌اند، مطرح کرد: انسجام بخشی خوبی در کلانشهر مشهد برای نوروز ١۴٠٢ ایجاد شده و آمادگی خدمت‌رسانی در شرایط مختلف وجود دارد و همه ارکان شهرستان در حالت آماده باش هستند.

استقبال از زائران در مبادی ورودی مشهد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد و دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد گزارشی از اقدامات و برنامه‌های کمیته‌های 12 گانه این قرارگاه ارائه کرد و گفت: کمیته خدمات شهری پنج پایگاه و ایستگاه استقبال از زائران در مبادی ورودی هوایی، ریلی، جاده‌ای و در ورودی‌های شهر مشهد ایجاد کرده و در راستای ایجاد رنگ و بوی بهاری خیابان‌ها و میدان‌های شهر با المان‌های تعاملی و گل تزئین و زیبا سازی شده است.

خبرنگار: زهرا بیات