۳۸۰۰ اعمال محدودیت و قطع گاز در خراسان رضوی انجام شد
۳۸۰۰ اعمال محدودیت و قطع گاز در خراسان رضوی انجام شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از ۴۰۴۶۴ مورد رصد و پایش و ۳۸۱۳ مورد اعمال محدودیت و قطع گاز در این استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط حساس شبکه گاز استان، رعایت الگوی مصرف بهینه گاز با جدیت در ادارات و موسسات دولتی، استخرها، مراکز تجاری، پاساژها و … اجرا می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح پایش مصرف بهینه گاز از ۱۵ آذرماه امسال با هدف نظارت بر مصرف درست گاز در حال اجرا است و تاکنون ۴۰۶۴۶ مورد بازدید و ۳۸۱۳ محدودیت و قطع گاز در استان اعمال شده است.

وی با اشاره به دستور استاندار خراسان رضوی مبنی بر رعایت الگوی مصرف درست گاز توسط ادارات و موسسات دولتی افزود: در همین مدت ۳۲۶۷۵ مورد بازدید از ادارات و ساختمان‌های دولتی انجام شده که حاصل آن صدور ۸۲۹ اخطار و ۳۶۱ مورد قطع گاز بود.

افتخاری با بیان این مطلب که مطابق ردیف ۴ و ۵ مصوبه هیات وزیران در نیمه آذرماه ۱۴۰۱، استفاده از گاز طبیعی به منظور گرمایش استخرهای خانگی و استفاده از وسائل انرژی بر در درب ورودی مجموعه‌ها یا در فضای باز ممنوع است افزود: از ۱۵ آذرماه امسال تاکنون ۱۳۰۴ مورد بازدید از مراکز استفاده‌کننده از سیستم گرمایشی در فضاهای روباز انجام، و جریان گاز ۴۰۹ مجموعه متخلف نیز به دلیل عدم توجه به قانون قطع شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: متاسفانه در زمستان امسال به دلیل قطع گاز ترکمنستان و برودت شدید هوا تا منفی ۲۸ درجه سانتیگراد شاهد افت فشار گاز در شبکه گاز منطقه شرق کشور بودیم که این موضوع با ورود وزیر نفت، استاندار خراسان رضوی و همراهی مدیران و مسئولان شرکت ملی گاز و استان و البته تعامل خوب مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شد.

وی تصریح کرد: مردم مشهد و خراسانی‌ها امسال با صرفه جویی معادل ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز در مدت هفت روز، کاری تاریخی و شاخص را انجام دادند. البته با توجه به ورود موج جدید سرما به استان و کاهش هوا تا منفی ۸ درجه ادامه صرفه جویی و خاموش کردن حداقل یک وسیله گرمایشی در دوره پیک سرما برای حفظ پایداری شبکه گازرسانی امری لازم و ضروری است.

افتخاری در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با استفاده مراکز تجاری به ویژه فست فودها یا رستوران‌های خیابانی از گرماتاب یا عدم رعایت الگوی مصرف گاز در ادارات و موسسات دولتی موضوع را از طریق مرکز امداد ۱۹۴ شرکت گاز استان خراسان رضوی اطلاع دهند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 50