۷۰ میلیارد تومان اعتبار  برای مقابله با ریزگردهای سرخس اختصاص یافت
 ۷۰ میلیارد تومان اعتبار  برای مقابله با ریزگردهای سرخس اختصاص یافت

سرپرست فرمانداری سرخس گفت: وزارت نفت اعتباری به میزان ۷۰ میلیارد تومان طی ۵ سال، برای مقابله با ریزگردها در شهرستان سرخس اختصاص می‌دهد.

به گزارش اخترشرق؛ حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملکرد غلط درحفظ پوشش گیاهی، جلوگیری نکردن از چرای بیش از حد و نبود تعادل بین دام و مرتع، سرقت درختان تاغ، تخریب مراتع به‌ویژه در حوزه تخته گلداد و واویلا و عملکرد نامناسب دستگاه‌های متولی در حوزه داخلی سبب شده امروز با شرایط سختی در شهرستان سرخس روبه رو شویم.

وی افزود: با توجه به مشکلات جدی در خصوص شن‌های روان و پدیده گرد و غبار به منظور تثبیت و جلوگیری از وضعیت کنونی از ابتدای حضور در شهرستان پیگیر این موضوع هستم.
سرپرست فرمانداری سرخس بیان کرد: به منظور احیا و ایجاد پوشش گیاهی و کشت وسیع گونه‌های جدید در ۱۳۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی سرزمینی شهرستان سرخس که کانون داخلی ریزگردها است،وزارت نفت اعتباری به میزان ۷۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها در شهرستان سرخس اختصاص می‌دهد.

نوری‌زاده تصریح کرد: وزارت نفت با تخصیص این میزان اعتبار طی پنج سال با محوریت منابع طبیعی خراسان رضوی پروژه احیای پوشش گیاهی و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ریزگردها را در کانون خانگیران اجرایی می‌کند.
منبع: تسنیم

image_printچاپ مطلب

Visits: 33