۶۴۸ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی معدوم شد
۶۴۸ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی معدوم شد

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: ۶۴۸ تن فرآورده‌های خام دامی غیر مجاز شامل گوشت سفید و قرمز طی ۹ ماه امسال در استان معدوم شده است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد رشتی‌باف با بیان اینکه این میزان شامل لاشه‌های آلوده در کشتارگاههای دام و طیور و گوشتهای آلوده و تاریخ گذشته کشف شده در مراکز عرضه بوده است، عنوان کرد: در این مدت همچنین تعداد هزار و ۹ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده است و ۵۳ واحد متخلف صنفی و عرضه کننده فرآورده‌های دامی در خراسان رضوی پلمب شده‌اند.

رشتی‌باف با اشاره به اینکه کل بازدیدهای نظارتی بازرسان امسال تاکنون ۱۱۳ هزار و ۷۳۰ مورد در خراسان رضوی ثبت شد، گفت: در پی بازرسی‌های این اداره کل در استان مجموع یک هزار و ۸۳۸ نمونه‌برداری از فرآورده‌های دامی شامل گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز انجام شده است.

وی ادامه داد: از محل گزارش تخلفات غیربهداشتی در استان خراسان رضوی تعداد ۱۱ هزار و ۵۸۳ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر روند کشتار و عرضه فرآوردهای گوشتی و شیر برای مصرف مردم با جدیت انجام می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 51