۶۰ درصد تعهد اشتغال شهرستان خواف محقق شد
۶۰ درصد تعهد اشتغال شهرستان خواف محقق شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف گفت: میزان تعهد اشتغال شهرستان خواف در سال جاری دو هزار و ۲۴۸ نفر است که یک هزار و ۳۴۲ نفر آن محقق و ثبت سامانه رصد شده که معادل ۶۰ درصد تعهد اشتغال این شهرستان از ابتدای سال تاکنون است.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ عبدالله عرب نژاد در این باره عنوان کرد: سهمیه امسال بهزیستی شهرستان خواف از محل تسهیلات تبصره ۱۶ مخصوص نهادهای حمایتی ۲۳۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات مددجویان تحت پوشش به کارگروه اشتغال و بانک‌ها معرفی شد و در نهایت ۶۰ میلیارد ریال به واجدان شرایط پرداخت شد.

وی ادامه داد: سهمیه امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان از محل تبصره ۱۶، ۵۲۰ میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال ابلاغ شده و حدود ۲۱۰ میلیارد ریال آن به ۲۶۳ طرح اشتغالزایی مددجویان مربوطه پرداخت شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی امسال خواف را هم ۵۴ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۹۱ طرح به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شدو ۱۱ میلیارد ریال به ۳۵ طرح اشتغالزایی پرداخت شد.

عرب نژاد بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه‌های صندوق کارآفرینی امید و معینهای اقتصادی قرار شده که در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال شامل ۲۰۰ میلیارد ریال توسط این صندوق و ۲۰۰ میلیارد ریال هم توسط شرکتهای معدنی برای اشتغالزایی در سطح شهرستان خواف طی امسال اختصاص یابد که تاکنون ۲۳۳ طرح برای دریافت ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات معرفی و تاکنون ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی از این محل به ۱۰۴ طرح پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین هشت روستای این شهرستان برای استفاده از طرحهای اشتغالزایی بنیاد برکت در این شهرستان هدف‌گذاری شده است که در مجموع ۱۳۱ طرح برای دریافت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی معرفی شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف گفت: بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان نیز طی تفاهمنامه‌های مشترکی به تازگی در زمینه حمایت از طرحهای اشتغالزایی در شهرستان خواف فعالیت خود را آغاز کردند که اعتبارات آن‌ها هنوز ابلاغ نشده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 22