۹۷درصد خراسانی‌ها باسوادند
۹۷درصد خراسانی‌ها باسوادند

رئیس نهضت سواد آموزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در بحث سواد آموزی از میزان ۹۷.۳ درصد عبور کرده و در صورت‌عدم شیوع کرونا این عدد تا ۹۸.۱ درصد پیش‌بینی شده بود.

به گزارش اختر شرق؛ مصطفی اسدی معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی استان، در جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه تمام تلاش ما در جهت پیگیری فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حذف بی‌سوادی در کشور است، گفت: امروز در کشور ما در جامعه افراد بالای ۶۰ سال، حدود ۸۷ درصد مردم کاملا با سواد هستند.

وی با اشاره به اینکه در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور تا سال ۹۵ میزان سواد چیزی حدود ۹۴٫۵ درصد بوده است، گفت: امروز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این عدد به مرز ۹۷ درصد رسیده است.

اسدی با تاکید براینکه استان خراسان رضوی در حوزه سواد همیشه یک تا دو درصد از دیگر نقاط کشور میزان سوادآموزی در آن بیشتر بوده است، اظهار کرد: اگر بیماری کرونا برای برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حوزه سواد استان مشکلی پیش نمی‌آورد، این عدد تا ۹۸٫۱ درصد با برنامه ریزی‌ها صورت گرفته پیش بینی شده بود.

وی با تاکید بر اینکه امیداوریم با برنامه ریزی در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ میزان سواد در استان را به ۹۸٫۲ درصد برسانیم، گفت: امروز در حوزه شناسایی و جذب افراد بی‌سواد در جامعه نیازمند کمک همه هستیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی استان همچنین در رابطه با اهمیت سوادآموزی گفت: ما چهار مرکز یادیگیری در سطح شهرستان رشتخوار داریم که علاوه بر بحث سوادآموزی در حوزه‌های فن آوری، آموزش‌های خاص را منیز دنبال می‌کنند، که این آموزش‌ها امروز باعث ایجاد اشتغال در منطقه نیز شده است.

اسدی با اشاره به شعار سال، جهش تولید، نیز گفت: خراسان رضوی بیش از ۱٫۴ درصد مراکز یادگیری کشور را در خود جای داده است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 16