۸۴ درصد افرادی که روش غیر مستقیم را برگزیده‌اند در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند
۸۴ درصد افرادی که روش غیر مستقیم را برگزیده‌اند در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند

در طرح آزادسازی سهام عدالت در استان خراسان رضوی ۸۴ درصد افرادی که روش غیر مستقیم را برگزیده‌اند در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر حسین امیررحیمی در جلسه سهام عدالت استان خراسان رضوی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مشاور اجرایی سهام عدالت در سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و مدیران دستگاه‌های مربوطه در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی (غیر حضوری) افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند در سامانه سجام برای برخورداری از منافع حاصله از سهام عدالت گفت: ۸۴ درصد افرادی که در طرح آزادسازی سهام عدالت استان خراسان رضوی روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند.

دکتر امیررحیمی اظهار کرد: از حدود چهار میلیون مشمول سهام عدالت استان حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که این افراد برای برخورداری از منافع آزادسازی این سهام، مزایای قانونی، دریافت سود و امکان شرکت در رای گیری الکترونیکی انتخاب هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی می‌بایست نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام نمایند.

وی امکان دریافت سود و افزایش سرمایه این افراد رو منوط به برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی دانست و تصریح کرد: سرمایه این شرکت ۳۶ هزار میلیارد تومان است که مدیریت صحیح و مطلوب این سرمایه نیاز به هیئت مدیره توانمند و کاربلد دارد.

دکتر امیررحیمی از افرادی که تخصص کافی در بازار سرمایه دارند خواست بدین منظور پس از دریافت کد بورسی با مراجعه به سامانه www. setan. seo. ir یا به سایت شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی نسبت به ثبت نام برای کاندید شدن در انتخابات این هیئت مدیره اقدام نمایند.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز با تاکید بر تلاش همه دستگاه‌ها برای بالا بردن درصد ثبت‌نام سجامی‌های استان گفت: با توجه به سرمایه ۳۶ هزار میلیارد تومانی این شرکت که چند برابر بودجه عمرانی استانی است باید توجه داشت که این سرمایه متعلق به دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از هم استانی‌های عزیز است که اغلب این افراد از پنج دهک پایین جامعه می‌باشند و همه باید تلاش کنیم، افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند در راستای مدیریت دارایی خودشان در سامانه سجام ثبت نام نمایند تا پس از انتخاب هیات مدیره کارآمد، مدیریت صحیح این گروه افزایش سرمایه مناسبی برای این افراد به همراه داشته باشد.

در این جلسه مشاور اجرایی مدیرعامل در حوزه سهام عدالت کشور نیز با اشاره به اینکه انتخابات الکترونیکی هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خراسان رضوی می‌بایست تا پایان دی ماه برگزار شود، عنوان کرد: مقدمه برگزاری این انتخابات، سجامی شدن افرادی است که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند که این افراد برای انجام معاملات، نقل و انتقالات، توثیق و شرکت در انتخابات هیئت مدیره می‌بایست هر چه زودتر نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام نمایند.

دکترپور رضایی با بیان اینکه همه فعالیت این شرکت‌ها در بورس و فرابورس انجام می‌شود و این شرکت‌ها می‌توانند ۳۰ درصد از منابع حاصله را در پروژه‌های سودآور استانی و غیر استانی سرمایه‌گذاری نمایند، گفت: انتخاب هیئت مدیره قوی و صاحب نظر توسط مشمولینی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌تواند علاوه بر توسعه منطقه‌ای و درآمد مستمر، درآمدهای جدیدی را از محل سود این سرمایه‌گذاری‌ها برای این خانوارها ایجاد نماید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 75