۷۹ درصد از مطالبات زعفران‌کاران در رشتخوار پرداخت شد
۷۹ درصد از مطالبات زعفران‌کاران در رشتخوار پرداخت شد

رئیس اداره تعاون روستایی رشتخوار گفت: با پرداخت ۴۹ درصد دیگر از مطالبات زعفران‌کاران طی روزهای گذشته، تاکنون در مجموع ۷۹ درصد از مطالبات زعفران‌کاران در طرح خرید حمایتی در رشتخوار پرداخت شد.

میرزایی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: خرید حمایتی زعفران هم‌زمان با آغاز فصل برداشت از کشاورزان در شهرستان‌های رشتخوار و خواف در رشتخوار در دو گرید پوشال مرغوب با قیمت ۱۱ میلیون تومان و نگین ۱۳ میلیون تومان که در مجموع ۱۲۵۸ کیلوگرم به مبلغ یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان زعفران خشک از کشاورزان در این دو شهرستان خریداری شد.

رئیس اداره تعاون روستایی رشتخوار با تأکید بر اینکه خرید حمایتی زعفران در راستای حمایت از کشاورزان خرد مالک انجام‌شده است، عنوان کرد: در برنامه خرید حمایتی زعفران امسال هر کشاورز بر اساس معرفی‌نامه از مجموعه جهاد کشاورزی قادر به تحویل تا سقف ۱۰ کیلو گم زعفران بود، که در واقع هدف اصلی آن حمایت از کشاورزان زعفران کار خرد مالک بود.

لازم به ذکر است؛ شهرستان رشتخوار دارای شش هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی زیر کشت زعفران است و شغل بیش از ۹۰ درصد مردم در رشتخوار کشاورزی و دام‌پروری تشکیل می‌دهند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 92