۷۸ مصوبه ره‌آورد سفر به شهرستان خواف، اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد
۷۸ مصوبه ره‌آورد سفر به شهرستان خواف، اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران استان در خصوص ره‌آورد سفر به شهرستان خواف تأکید کرد: ۷۸ مصوبه‌ای که حاصل سفر دوروزه ما به خواف بوده است باید اولویت دستگاه‌های اجرایی استان ما باشد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع‌بندی سفر به شهرستان خواف، اظهار کرد: از سال گذشته موضوع حضور در شهرستان‌ها را بر اساس یک برنامه مدون تجربه‌شده آغاز کردیم.

وی ادامه داد: هدف اول در سفرهای شهرستانی دیدار با مردم در مناطقی بود که به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان دیدارهای عمومی سلب شده اما با نخبگان مردم دیدار می‌کنیم تا از مشکلات و مطالبات مردم مطلع شویم.

استاندار خراسان رضوی به دیگر اهداف سفرهای شهرستانی پرداخت و گفت: هدف بعدی در این سفرها، آشنایی با پتانسیل‌های منطقه و بررسی ظرفیت‌ها است تا در برنامه‌ریزی‌های کلان استان از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معتمدیان تأکید کرد: قطعاً حضور میدانی در مناطق مختلف و دیدار با مردم و اطلاع از وضعیت هر منطقه بدون واسطه، اثرات و برکات خوبی برای ما خادمان مردم دارد و این اثرگذار است.

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران بیان کرد: هرکجا که به مردم رجوع کردیم، در انجام برنامه‌ها قطعاً موفق بودیم و هرکجا بدون استفاده از نظرات مردم طرح‌ها و برنامه‌ها را در پشت درب‌های بسته تدوین کردیم؛ ناموفق بودیم.

وی گفت: لذا حضور در شهرستان‌ها این مزیت‌ها را دارد که از نظرات مردم در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه خراسان رضوی هم‌اکنون ۳۳ شهرستان، ۹۰ شهر و ۱۱ شهر جدید دارد، خاطرنشان کرد: نیازمند این هستیم که در حل مسائل و مشکلات مردم اولویت‌بندی کنیم. در این راستا طی سفرهای شهرستانی، مصوباتی اتخاذ و این به‌عنوان نقشه راه شهرستان تعریف می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مطالبات مردمی را اولویت قرار داده‌ایم، گفت: سفرهای شهرستانی یک برنامه ترکیبی همه‌جانبه است که در شرایط امروز ما کاربرد دارد. اینکه در مرکز استان برنامه برای شهرستان‌ها تدوین کنیم اتفاقی نخواهد افتاد بلکه حضور میدانی و احصای مشکلات به همراه استفاده از ظرفیت‌ها چاره‌ساز خواهد بود.

وی تأکید کرد: از ظرفیت همه نهادهای انقلابی دغدغه مند که در حاکمیت هستند استفاده خواهیم کرد.

معتمدیان بابیان اینکه فشارهای بی‌سابقه‌ای ناشی از تحریم‌ها در طی سال‌های اخیر به مردم واردشده است، گفت: ملت ایران با واژه تحریم غریبه نیست اما در سال‌های اخیر ظالمانه‌ترین تحریم‌ها به ملت ما وارد شد. در این راستا امیدواریم بااقتدار نظام، عزم جدی مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم به‌زودی از این مرحله و شرایط سخت عبور کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره اینکه سفرهای شهرستانی یک مدل عملیاتی است، اظهار کرد: طی این سفرها، دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر هم در استانداری ایجادشده است که به‌صورت مداوم اقدامات را پیگیری و گزارشی به همراه درصد پیشرفت مصوبات به ما ارائه می‌دهد.

وی خطاب به مدیران استان در خصوص ره‌آورد سفر به شهرستان خواف تأکید کرد: ۷۸ مصوبه‌ای که حاصل سفر دوروزه ما به خواف بوده است باید اولویت دستگاه‌های اجرایی استان ما باشد.

معتمدیان بابیان اینکه در حال نهادینه کردن فرهنگ مطالبه گری در استان هستیم، گفت: مردم در شرایط سختی قرار دارند که وظیفه شرعی و قانونی ما این است تا به‌عنوان خدمت گذاران در کنار مردم باشیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان خواف، خاطرنشان کرد: شهرستان خواف یک شهرستان بزرگ و مرزی است، مردم عزیز ما در این منطقه جمعیت مولدی هستند و در بخش دامداری این شهرستان از قطب‌های دامداری استان است.

وی تأکید کرد: در بحث نهاده‌های دامی، دستوراتی گرفته‌ایم و سهمیه‌ای هم به شکل ویژه برای شهرستان خواف تخصیص خواهیم داد.

معتمدیان همچنین خواستار توجه به بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرستان خواف و خواستار توجه به مبحث مسئولیت‌های اجتماعی شد.

لازم به ذکر است؛ پیش از برگزاری جلسه جمع‌بندی سفر جمعی از مدیران ارشد استانی در قالب برنامه ملاقات مردمی با تعدادی از مردم شریف شهرستان خواف دیدار کردند و ضمن استماع مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کردند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 81