۷۰ نفر از جامعه ایثارگری گناباد متقاضی مسکن هستند
۷۰ نفر از جامعه ایثارگری گناباد متقاضی مسکن هستند

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۷۰ نفر از خانواده شهداو ایثارگران شهرستان گناباد متقاضی دریافت مسکن هستند، که پرونده‌های افراد مشمول شناسایی و معرفی می‌شوند.

به گزارش اختر شرق؛ صدیقه خدیوی در جریان سفر به گناباد، وضعیت فعالیت‌های حوزه تعاون بنیاد این شهرستان را بررسی کرد و گفت: اجرای طرح سپاس از اولویت‌های بنیاد است زیرا در این دیدارها مشکلات ایثارگران شناسایی می‌شود، که از ابتدای سال تاکنون ۴۵۰ دیدار با خانواده شهدا، جانبازان وآزادگان انجام شده است.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در راستای تحکیم بنیاد خانواده هشت جلسه آموزشی، مشاوره و کارگاه خانواده ویزه جامعه ایثارگری گناباد برگزار شده است، عنوان کرد: این شهرستان ۲۲۰ جویای کار دارد که ازابتدای سال ۴۵ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب ادارات دولتی و از طریق تسهیلات اعطایی توسط بنیاد، وام ومعرفی نامه جهت اخذ مجوز جذب کار شده‌اند.

این مقام مسئول ضمن اهمیت اشتغال ایثارگران، اردوهای راه اشتغال، بازدید از موسسات و کارخانجات و جلسات کمیته مشورتی ایثارگران در این شهرستان برگزار شده است که جوانان با شغل‌های کارآفرینی آشنا شوند همچنین طبق ماده ۳۱ قانون جامع، کارفرمایانی که فرزندان شاهد و ایثارگر را جذب کنند، از معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

معاون تعاون بنیاد خراسان رضوی در زمینه‌ی ساماندهی گلزار شهدا افزود: این شهرستان ۴۶ گلزار شهدا دارد که ۳۳ گلزار ساماندهی و ۱۳ گلزار نیاز به ترمیم و بهسازی دارد.

وی با بیان اینکه آندسته از جامعه ایثارگری می‌توانند از مسکن بهره‌مند شوند که تاکنون هیچ گونه از خدمات مسکن، شامل زمین، و وام مسکن استفاده نکرده باشند، تصریح کرد: ۷۰ نفر از خانواده شهداو ایثارگران شهرستان گناباد متقاضی دریافت مسکن هستند، که پرونده‌های افراد مشمول شناسایی و معرفی می‌شوند.

همچنین در پایان این جلسه رئیس و کارشناسان این حوزه اهم مشکلات خود را با معاون تعاون بنیاد خراسان رضوی در میان گذاشتند.

لازم به ذکر است؛ شهرستان گناباد از توابع استان خراسان رضوی است که در ۲۸۹ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده ۳۳۱ شهید، ۹۰۹ جانباز و ۲۶ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

خبرنگار: وجیهه عجمی 

image_printچاپ مطلب

Visits: 85