۶۶مبتلا و ۴ فوتی کرونایی تاکنون در بخش نصرآباد
۶۶مبتلا و ۴ فوتی کرونایی تاکنون در بخش نصرآباد

بخشدار نصرآباد گفت: متاسفانه طبق آمار رسمی تاکنون ۶۶ نفر در بخش نصرآباد مبتلا به کرونا شده اند و چهار نفر فوت کرده اند؛ این آمار نگران کننده است.

به گزارش اختر شرق؛ حسین اکبری مقدم در جلسه ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: همه ما در مقابل این بیماری مسئولیم و باید در بین مردم رعایت حداقل های پروتکل بهداشتی از جمله ماسک زدن نهادینه شود.

وی اظهار داشت:تجمعات در شرایط کنونی ازجمله برگزاری مراسم عزا و عروسی اصلا به صلاح نیست و بنده  از همه  تقاضا دارم تذکرات لازم رابه خانواده ها در این خصوص بدهند و حساسیت به خرج بدهند.

وی اظهار کرد: برای اولین بار در منطقه در عید قربان برنامه  ویژه در نظر گرفته شده و همه کشتار دام ها به صورت رایگان درگشتارگاه ها برای کشتاردام به صورت رایگان انجام می شود که پوشش دستکش و ماندگاری ۲۴ساعت گوشت دریخچال از جمله های کارهای الزامی برای ذبح دام است.

امام جمعه نصرآباد خواستار برگزاری نمازجمعه با زمان محدود و حضور افراد محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی شد.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه این طرح پیشنهادی برگزاری نمازجمعه مورد تایید مسئولین شهرستان تربت جام  قرارگرفته است که به وزارتخانه فرستادند که شامل برگزاری نمازجمعه در زمان محدود با حضور افراد محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی هست، عنوان کرد: رعایت بهداشت از اخلاق پیامبران است و در دین اسلام تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به فصل برداشت گندم و جو و لزوم پرداخت زکات، تصریح کرد: می توان از وجوه زکات برای ارتقا بهداشت و مقابله با بیماری کرونا استفاده کرد.

وی بر سنت حسنه ازدواج تاکید کرد و گفت: شرایط موجود اجازه هرگونه برگزاری مراسمی را نمی دهد.

رئیس شورای بخش گفت: تعطیلی آشپزخانه ها باعث تعطیلی ۷۰الی۸۰درصد مجالس می شود.

خبرنگار: عباس مرادی

image_printچاپ مطلب

Visits: 5