۶۰ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند
۶۰ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در هفت ماه سال جاری ۶۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و خارج از آن‌ها به همت کلینیک کسب‌وکار استان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان با بیان اینکه کلینیک کسب و کار خراسان رضوی در بهار سال گذشته به همت استاندار وقت با مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این استان راه‌اندازی شد، عنوان کرد: این کلینیک مسوولیت عارضه‌یابی و کمک به احیای واحدهای صنعتی نیمه راکد و راکد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و خارج از آن‌ها را برعهده گرفت که در این راستا امسال بهبود وضعیت یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی را هدفگذاری کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۶ واحد به خدمات مشاوره‌ای و کلینیکی نیازمند بودند که طی هفت ماه امسال ۴۰۶ واحد از مشاوره کلینیک کسب و کار، ۶۴ واحد از مراجعه حضوری یا پیگیریهای تلفنی اعضای کلینیک، دو واحد صنعتی از خدمات نهادهای دولتی، ۸۵ واحد از خدمات حمایتی بسیج مهندسین، ۲۴۵ واحد از پایش اولیه هسته‌های عارضه‌یابی شهرستانها و ۲۲۰ واحد از خدمات کمیسیونهای حمایت قضایی مستقر در شهرکهای صنعتی بهره گرفتند.

وی افزود: از کل واحدهای هدفگذاری شده توسط کلینیک کسب و کار خراسان رضوی در سال جاری، ۵۴ واحد غیرفعال توسط بانک‌ها تملک شده بودند که برای خروج آن‌ها از تملک، اقدامات لازم انجام گرفت.

رسولیان ادامه داد: با ارایه خدمات مشاوره‌ای و کلینیکی در سال جاری مشکل ۷۵۹ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یا خارج از آن‌ها حل شد که از این تعداد ۷۰ واحد از خدمات مشاوران بهره گرفتند، مشکل ۴۶ واحد توسط شهرکهای صنعتی، مشکل ۹۸ واحد در هسته‌های عارضه‌یابی شهرستانها و مشکل ۲۰ واحد از طریق کارگروه‌های بسیج مهندسین حل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مشکل ۴۱۹ واحد صنعتی نیز از طریق صدور مصوبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و مشکل ۷۲ واحد صنعتی نیز از طریق صدور مصوبه در کمیسیونهای حمایت قضایی استان حل شد.

رسولیان با بیان این مطلب که مشکل ۹ واحد صنعتی مربوط به مشکلات کلان کشور بود که به کمیته کارشناسی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان ارسال شد که تدابیر لازم برای حل آن‌ها اتخاذ گردید، خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات صورت گرفته ۴۲ واحد صنعتی راکد در داخل شهرکهای صنعتی و ۱۸ واحد صنعتی راکد در خارج از شهرکهای صنعتی دوباره راه‌اندازی شدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8