۴۰۰ کیلو گرم زعفران در رشتخوار خریداری شد
۴۰۰ کیلو گرم زعفران در رشتخوار خریداری شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت با اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی تا کنون بیش از ۴۰۰ کیلو گرم زعفران خشک از کشاورزان دو شهرستان خواف و رشتخوار در این شهرستان خریداری شده است.

سید محمود اعظمی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: سقف خرید زعفران از هر کشاورز بر مبنای سطح زیرکشت وی و طبق جدول دستوالعمل حداکثر تا ۱۰ کیلوگرم خواهد بود.

وی در تکمیل این خبر با اشاره به اینکه روند خرید حمایتی زعفران در این شهرستان تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: محصول زعفران تحویلی توسط کشاورزان بایستی تولید سال جاری بوده و صرفا از کشاورزان با معرفی نامه صادره از جهاد کشاورزی شهرستان‌های خواف و رشتخوار تحویل گرفته شود و به هیچ وجه نباید خرید ازعوامل واسطه و دلال انجام شود.

اعظمی در رابطه با کارشناسی و نحوه قیمت‌گذاری محصول خریدرای شده از کشاورزان در این طرح، گفت: قیمت خرید انواع زعفران در دو گرید خریداری می‌شود که به ازاء هر کیلوگرم برای زعفران ممتاز نگین ۱۳۰ میلیون ریال و برای زعفران رشته‌ای پوشال مرغوب هرکیلوگرم ۱۱۰ میلیون ریال خواهد بود و محور و هدف اصلی دولت از خرید زعفران، حمایت از زعفران‌کاران خُرد است.

لازم به ذکر است؛ شهرستان رشتخوار شش هزار و۳۰۰ هکتار زیر کشت زعفران دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 12