۳ پروژه خدماتی در بردسکن افتتاح و کلنگ زنی شد
۳ پروژه خدماتی در بردسکن افتتاح و کلنگ زنی شد

هم‌زمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر سه پروژه خدماتی در شهرستان بردسکن بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش اختر شرق؛ مسعود فیروزی معاون توان‌بخشی بهزیستی استان خراسان رضوی در مراسم افتتاح مرکز حرفه‌آموزی معلولین شهرستان بردسکن که با حضور فرماندار بردسکن، مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه بردسکن و دیگر روسای ادارات برگزار شد، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی ۱۲۶ هزار معلول در حال حاضر دارای پرونده هستند که از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ نفر در بردسکن پرونده دارند.

وی افزود: فراوانی جمعیت معلولین نسبت به جمعیت شهرستان در مقایسه با آمار استان بالا است.

فیروزی بابیان اینکه در سازمان بهزیستی دو گروه مرکز شبانه‌روزی و روزانه وجود دارد، افزود: در مراکز شبانه‌روزی هدف نگهداری افراد دارای معلولیت است و تنها جایی که روح توان‌بخشی جریان دارد و افراد دارای معلولیت مهارت زندگی را آموزش می‌بینند و بر اساس قابلیت‌ها و علیرغم تمام محدودیت‌هایی که دارند از توانمندی‌هایشان استفاده می‌شود، مراکز روزانه است.

 معاونت توان‌بخشی مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی افزود: دومین مرکز توان‌بخشی روزانه در بردسکن افتتاح شد و نگاه ما هم به افزایش این مراکز با توجه به تمام محدودیت‌ها و اعتبارات است.

فیروزی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده رئیس بهزیستی شهرستان بردسکن در بدو افتتاح این مرکز برای ۱۵ نفر یارانه گرفته شد جزو معدود پروژه‌هایی است که در بدو افتتاح یارانه می‌گیرد.

 همچنین مصطفی پور محمد رئیس اداره بهزیستی شهرستان بردسکن بابیان اینکه مرکز حرفه‌آموزی معلولین شهرستان بااعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان و اشتغال ۸ نفر با جمعیت برخوردار ۵۰ نفر افتتاح گردید، افزود: به برکت نظام و خون شهدا تاکنون جمعیت مستمر بگیری شهرستان ۱۸۸۲ خانوار است.

 وی بابیان اینکه ۲۳ درصد تحصیلات اشتغال استان را در سامانه کارا جذب‌شده است، گفت: از کل اعتبارات استان که ۱۵ میلیارد تومان بود توانستیم سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را جذب بردسکن کنیم.

 محمد پور گفت: همچنین از تسهیلات تبصره ۱۶ مبلغ سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به بردسکن داده شد و از ابتدای سال تاکنون اعتبار ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فقط در حوزه اشتغال به بهزیستی شهرستان اختصاص‌یافته است.

 همچنین در مراسم دیگری کلنگ مرکز شبانه‌روزی توان‌بخشی و مراقبتی سالمندان مهرگان در بردسکن زده شد.

 در این مراسم حاج علی صابری رئیس مرکز توان‌بخشی سالمندان مهرگان بابیان اینکه مساحت این مرکز ۱۰ هزار متر و دارای زیربنای هزار و ۴۵۰ مترمربع می‌باشد گفت: اعتبار لازم برای ساخت این مرکز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمک خیرین است.

وی ابراز کرد؛ در کمتر از دو سال این مرکز به بهره‌برداری برسد.

 در ادامه مراسم افتتاح پروژه‌های مبارک دهه فجر، دستگاه آسیاب و میکس مکانیزه خوراک دام در محل مرکز رشد نوآوری و خلاقیت شهید چمران بردسکن افتتاح شد.

 در این مراسم سرهنگ علیرضا جنیدی فرمانده سپاه ناحیه بردسکن بابیان اینکه این پروژه بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در برداشته است، افزود: دستگاه آسیاب و میکسر خوراک دام در روز می‌تواند ۱۰ تن خوراک دام را آماده کند.

 وی گفت: از مزیت‌های این دستگاه تولید یک‌تن خوراک دام در ساعت، سیستم کنترل دیجیتال، قابلیت تغییر سریع فرمول میکس، اندازه‌گیری هم‌زمان مواد ورودی میکسر است.

جنیدی گفت: حمایت مالی بسیج استان ۱۰۰ میلیون ریال و سرمایه‌گذاری اولیه نیز ۵۰ میلیون تومان بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5