۳۷ روستابازار تا پایان اسفند ماه جاری در سطح استان خراسان رضوی فعال می‌شوند
۳۷ روستابازار تا پایان اسفند ماه جاری در سطح استان خراسان رضوی فعال می‌شوند

هشتمین روستابازار خراسان رضوی طی مراسمی در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال در شهرستان زاوه واقع در جنوب این استان دایر و فعال شد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در این مراسم در شهر زاوه واقع در ۱۷۵ کیلومتری جنوب مشهد، گفت: هدف اجرای «طرح روستا بازار» عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه به سفره مردم و مصرف‌کنندگان است.

ایرج ناصری‌مقدم روستابازار را روشی برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده ذکر و بیان کرد: روستابازار سبب رسیدن محصول با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده نهایی و همچنین تضمین سود کشاورزان و تولیدکنندگان با حذف واسطه می‌شود.

وی افزود: برنامه مدونی برای تامین کالاهای روستابازار در سطح خراسان رضوی، در دستور کار اتحادیه تعاونیهای روستایی استان، اتحادیه تعاونی تولید و همچنین شرکت تعاونی روستابازار در دست اجرا است تا کالاها به صورت زنجیره‌ای از سطح کشور خریداری و روانه فروشگاه‌های روستابازارها شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه روستابازارها همچنین ظرفیتی بسیار مفید و موثر برای توانمندسازی و اقتصادی نمودن فعالیتهای تعاونیهای زنان روستایی هستند، عنوان کرد: بر این اساس می‌توان با برنامه‌ریزی در شبکه تعاونی‌های روستایی زنان، محصولات تولیدی بانوان را در روستابازار عضه نمود.

ناصری‌مقدم با اشاره به اینکه ۳۷ روستابازار تا پایان اسفند ماه جاری در سطح استان خراسان رضوی فعال می‌شوند، تصریح کرد: روستابازارهای خراسان رضوی تاکنون در هفت شهرستان مشهد، بجستان، فریمان، تربت‌حیدریه، صالح‌آباد، کاشمر و تربت‌جام دایر شده‌اند.

لازم به ذکر است؛ خراسان رضوی با رتبه نخست تعداد تشکل‌های تعاون روستایی در کشور ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن دارد.

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند.

خراسان رضوی در این شاخص نیز رتبه نخست کشور را دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 141