۳۴۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در گناباد پرداخت شد
۳۴۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در گناباد پرداخت شد

فرماندار گناباد از پرداخت ۳۴۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی درقالب یک هزار و ۴۷۸ طرح از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ حامد قربانی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد بیان کرد: این تسهیلات در قالب تبصره ۱۶، اشتغال روستایی، سامانه رصد، حمایت از آسیب دیدگان کرونا و تسهیلات نهادهای حمایتی در زمینه‌های ایجاد مشاغل جدید و صیانت از اشتغال موجود به متقاضیان پرداخت شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۰ میلیارد ریال در قالب هزار و ۶۷ طرح به مشاغل آسیب دیده از کرونا در بخشهای جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و اصناف اعطا و گناباد از این نظر رتبه پنجم خراسان رضوی را کسب کرد.

فرماندار گناباد با اشاره به پایان مهلت تمدید فعالیت کارگاههای بدون بیمه تا پایان شهریور ماه جاری برای استفاده از تسهیلات حمایتی کرونا از متصدیان این دسته واحدها که از بابت شیوع ویروس همه گیر کرونا دچار آسیب شده‌اند خواست تا در فرصت باقی مانده برای پوشش بیمه‌ای اقدام کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

قربانی همچنین از بانکهای عامل خواست که از برگشت دادن طرح‌ها خودداری کنند و برابر برنامه و دستورالعملهای ابلاغی تسهیلات را به افراد متقاضی دارای شرایط پرداخت کنند.

وی یکی از طرحهای مهم در دست اجرای معدنی در این شهرستان را راه اندازی واحد فروسلیس با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ذکر کرد و ادامه داد: راه اندازی این واحد بزرگ مانند مجتمع سنگان خواف برای شهرستان گناباد توسعه و رونق اقتصادی به دنبال دارد.

فرماندار گناباد با انتقاد از بوروکراسی در روند پرداخت تسیهلات قرض الحسنه ازدواج در برخی بانکهای گناباد از پرسنل آن‌ها خواست که با روان‌سازی خدمات و مطابق قانون به متقاضیان خدمات ارائه و از هر گونه اعمال سلایق شخصی در اخذ مدارک مورد نیاز خودداری کنند.

هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با بیان اینکه از مجموع ۷۶۳ نفر تعهد اشتغال این شهرستان در سامانه رصد طی سال جاری ۳۱۰ نفر معادل حدود ۴۰ درصد مربوطه به این بخش است که تاکنون ۲۱۹ نفر آن محقق شد، عنوان کرد: تعداد ۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آن‌ها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4