۳۱ صندوق خرد زنان روستایی در قوچان افتتاح شد
۳۱ صندوق خرد زنان روستایی در قوچان افتتاح شد

۳۱ صندوق خرد زنان روستایی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، فرماندار شهرستان، نماینده ولایت‌فقیه، فرماندهی نیروی انتظامی، تعدادی از بانوان عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی شهرستان، صندوق اعتباری خرد زنان روستای جعفرآباد به نمایندگی از سایر صندوق‌های روستایی افتتاح شد.

به گزارش اختر شرق؛ معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بابیان اینکه قوچان در خصوص ایجاد و راه‌اندازی صندوق خرد زنان پیشرو است و بحث صندوق‌های اعتبارات خرد زنان قوچان در استان سرآمد است، تصریح کرد: این تشکل‌ها و بانوان در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد روستا و افزایش درآمد سرانه روستاها نقش خیلی مهمی دارند.

اسفندیاری اذعان کرد: اگر به خودمان و آنچه داریم برگردیم و پتانسیل‌های خود را بشناسیم به هیچ کجا وابستگی نخواهیم داشت و با تقویت این اشتغال‌های خرد و جمعی می‌توان در اقتصاد خانواده، روستا، شهر و استان و ایران تأثیر گذاشت.

وی ادامه داد: می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه‌های با ستاد اقتصادی آستان قدس رضوی، تعاون روستایی و شهرداری می‌توان به بازاریابی محصولات این صندوق‌ها کمک کرد.

فرماندار قوچان گفت: با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده جهاد کشاورزی شهرستان این حجم فعالیت در شهرستان و چه‌بسا در کشور سرآمد است و این‌یکی از بهترین راه‌ها و ظرفیت‌های بالای اقتصاد مقاومتی است که تاکنون مغفول مانده بود و امروز باهمت جهاد کشاورزی شهرتان با احتساب چهار صندوق در شرف تأسیس است در همین چند روز ما ۳۵ صندوق اعتباری اجتماع‌محور در شهرستان داریم، اشتغال اجتماع‌محور در این صندوق‌ها یک الگوی موفق خواهد بود و قطعاً این کارگاه‌ها به‌صورت زنجیره و چرخه تولید موردحمایت فرمانداری و کلیه ادارات شهرستان خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان صندوق خرد زنان روستایی جعفرآباد شرقی را یکی صندوق‌های پیشروی شهرستان معرفی کرد و عنوان کرد: در ۲۸ روستا با ۸۳۳ نفر عضو ۳۱ صندوق اعتبارات خرد زنان تشکیل‌شده است.

کنعانی از پرداخت وام به میزان ۷۱۰۰ میلیون ریال به این صندوق‌ها خبر داد و سرمایه‌گذاری انجام‌شده را نیز ۶۱۰ میلیون ریال ذکر کرد.

 مدیر جهاد کشاورزی قوچان در پایان خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها با ۲۲ رشته شغلی اشتغال‌زایی نموده است و در این چند روز نیز چهار صندوق اعتباری دیگر به تعداد صندوق‌های خرد زنان موجود شهرستان افزوده‌شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 11