۲۸ پروتکل بهداشتی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است/ کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی سفرهای جاده‌ای، ریلی و هوایی به خراسان‌رضوی
۲۸ پروتکل بهداشتی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است/ کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی سفرهای جاده‌ای، ریلی و هوایی به خراسان‌رضوی

استاندار خراسان رضوی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور گزارشی از اقدامات انجام گرفته، کمبودهای موجود در زمینه تجهیزات بیمارستانی و… را مطرح و پیشنهادهای خود را در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا رزم‌حسینی در ارتباط اختصاصی ویدئو کنفرانسی با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور اظهار کرد: با تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی، ۲۸ پروتکل بهداشتی تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد چهار جلسه با نماینده ولی فقیه در استان، علما، پزشکان و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد و به موجب آن ضمن تعطیلی نماز جماعات، حوزه‌های علمیه، برگزاری اجتماعات، حضور زائران در حرم مطهر رضوی به صورت موقت متوقف شد که اقدام بزرگی بود.

رزم‌حسینی تاکید کرد: اگر مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا درخصوص توقف موقت حضور زائران در بارگاه مطهر رضوی اجرایی نمی‌شد؛ بحران شدیدی پیش روی ما قرار می‌گرفت.

استاندار خراسان رضوی با ارائه آماری پیرامون تردد در جاده‌ها و مبادی ورودی استان تصریح کرد: ورود خودروهای سبک به استان تا امروز ۷۸ درصد کاهش داشته است و در بخش ریلی ۸۵ درصد و در بخش هوایی هم ۸۸ درصد کاهش مسافر را تجربه کرده‌ایم.

رزم‌حسینی تاکید کرد: به دلیل نگرانی از شیوع پیک بیماری و برآورد پزشکان نسبت به تعداد مبتلایان احتمالی در آینده، ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی با همکاری مجموعه‌های مختلف اعم از سپاه، ارتش، شهرداری و مراکز اقامتی برای بیماران در مشهد فراهم شده است.

وی همچنین به دیگر اقدامات صورت گرفته در خراسان رضوی برای پیشگیری و مقابله با کرونا پرداخت و ادامه داد: ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا هم در خراسان رضوی تشکیل شده است که به موجب آن تاکنون تعداد ۳۰ پزشک، ۷۰ پرستار و ۱۴۹۰ نیروی خدماتی اعلام آمادگی کردند تا داوطلبانه به بیماران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خراسان رضوی کاهش ترددهای درون شهری و خلوتی خیابان‌های شهر مشهد را بی‌سابقه برشمرد و خاطرنشان کرد: ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی به مردم، در خصوص تعطیلی صنوف غیرضروری هم تصمیمات ویژه‌ای در ستاد مقابله با کرونا استان گرفته شده است.

لازم به ذکر است؛ رزم‌حسینی همچنین ضمن ارائه گزارشی از سایر اقدامات انجام گرفته، کمبودهای موجود در زمینه تجهیزات بیمارستانی و… را مطرح و پیشنهادهای خود را در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12