۲۰ هزار تن گندم در رشتخوار برداشت شد
۲۰ هزار تن گندم در رشتخوار برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: در پی بارش‌های خوب ابتدای سال جاری و تلاش‌های تیمی کارشناسان جهاد کشاورزی، با برداشت ۲۰ هزار تن گندم در رشتخوار نسبت به سال گذشته، افزایش دو هزار تنی عملکرد برداشت محصول را در این شهرستان شاهد هستیم.

محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفتگو با خبرنگار اختر شرق بیان کرد: در فصل دروی غلات شهرستان رشتخوار با موفقیت هرچه تمام تر به اتمام رسید و خوشبختانه از نظر میزان عملکرد محصولات نسبت به سال گذشته با توجه به بارش های خوب ابتدای سال جاری و تلاش‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در رشتخوار جهش خوبی را داشته ایم.

وی ادامه داد: امسال با برداشت ۲۰ هزار تن گندم در بحث تولید این محصول نسبت به سال گذشته دو هزار تن افزایش عملکرد در واحد سطح را داریم.

اعظمی با اشاره به اینکه محصول تحویلی در دو سیلوی جنت آباد بخش جنگل و سیلوی ذخیره محصول گندم در مرکز شهرستان دنبال شده است، عنوان کرد: ضرورت خودکفایی در تولید گندم درحالی است که پیش‌بینی می‌شود، جمعیت جهان تا چند سال آینده به رقم هشت میلیارد نفر برسد و با افزایش مداوم جمعیت در کشور ما هم، نیاز به مواد غذایی روز به ‌روز در حال افزایش است، در بخش کشاورزی ما برای ارتقای امنیت غذایی و خودکفایی واقعی در تولید محصولات کشاورزی به طور جدی نیازمند ساخت انبارها، سیلوها و توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی کشاورزی، نگهداری درست محصولات کشاورزی، توسعه و تجهیز شبکه‏ های حمل و نقل، توسعه مکانیزاسیون، تنوع بخشی به الگوهای تولید و عرضه مطلوب غذا، آموزش و ترویج، تغذیه و مصرف درست در خانوارهای شهری و روستایی هستیم.

وی تصریح کرد: رسیدن به خودکفایی در مورد این محصول که در سال‌های اخیر نصیب ایران شد، از اهداف مهم بخش کشاورزی ایران بوده است و بر این اساس، افزایش تولید توانسته است، نقش مهمی‌ ایفا کند، اما هنوز تولید به میزان دلخواه نرسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با بیان این مطلب که افزایش تولید نیز از راه گسترش نهاده‌هایی چون زمین و سرمایه یا ایجاد فناوری‌های نوین با محدودیت‌هایی روبه‌روست و شاید بهبود کارایی فنی یا همان به دست آوردن تولید بیشتر از مجموعه ثابتی از عوامل تولید یکی از مناسب‌ترین راه‌ها به شمار آید، خاطرنشان کرد: خودکفایی در تولید گندم همانند هر محصول دیگری نیازمند بهره‌بری درست از عوامل علمی ‌و فناوری دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 8