۱۷ واحد تولیدی گناباد و بجستان از ستاد تسهیل استان راهکار گرفتند
۱۷ واحد تولیدی گناباد و بجستان از ستاد تسهیل استان راهکار گرفتند

کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در آخرین نشست خود راهکارهایی را در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات ۱۷ واحد تولیدی و خدماتی مستقر در شهرستان‌های گناباد و بجستان مصوب و مسئولان را ملزم به اجرای آن کرد.

به گزارش اختر شرق؛ مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: مشکلات مربوط به ۱۰ واحد صنعتی شهرستان گناباد و هفت واحد صنعتی شهرستان بجستان از سوی دست‌اندرکاران کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت.

اشرفی عنوان کرد: زمینه فعالیت این واحدهای تولیدی آجرنسوز، کیسه پلی پروپیلن، نیروگاه سی. اچ. پی، آجر فشاری و آجر سفال، ورق کارتن، سنگ نمای ساختمانی و سیست آرتمیا، عایق رطوبتی، لوازم بهداشتی چینی، سنگهای گرانیتی و غیرگرانیتی، لوله فاضلاب از پلی اتیلن، محصولات شیمیایی و چسب رزین و ارایه خدمات گردشگری بود.

وی ادامه داد: این واحدها مشکلاتی در زمینه تامین برق، عدم وصول مطالبات از شرکت برق منطقه‌ای، کمبود خاک رس و نیروی کار، متحمل شدن خسارت ناشی از سیل، انتقال به مکان جدید به منظور کمبود فضا، سختی کار برای کارگران در سنگبری، پرداخت اجاره بهای بالا برای اراضی واگذار شده، نیاز به تسهیلات بانکی کم بهره، کمبود نقدینگی، تامین زمین، نیاز به تسهیلات بانکی برای توسعه تولید و نیاز به سوخت مازوت یا نفت کوره برای تولید قیر داشتند.

معاون استاندار خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست با حضور مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکت برق منطقه‌ای، فرمانداری، اداره محیط زیست، اداره منابع طبیعی، اداره کل تعاون، اداره کل امور مالیاتی، مدیریت امور اراضی و منابع آب، اداره میراث فرهنگی و مدیران عامل بانک‌ها؛ تصمیمات لازم برای رفع مشکلات آن‌ها اتخاذ شده و به تصویب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان رسید تا اشتغال ۴۸۶ نفر در این واحدها حفظ شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 96