۱۷ هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید شد
۱۷ هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، در خراسان رضوی با نظارت دامپزشکی استان بر کشتارگاه‌های طیور، بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ از ذبح بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه طیور استحصال شد.

به گزارش اختر شرق؛ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در این باره عنوان کرد: طی مدت اجرای این طرح و تا پایان آن در کشتارگاه‌های طیور استان، بیش از ۶۸ هزار لاشه طیور ذبح شده به وزن ۵۶ تن ضبط و از ورود ابن میزان به بازار مصرف جلوگیری شده است.

دکتر محمود قربان زاده، میزان کشتار دام در کشتارگاه‌های استان را نیز طی مدت اجرای طرح یادشده ۱۴۸ هزار راس دام سبک و سنگین دانست و عنوان کرد: از این میزان دام کشتارشده، بیش از ۶۰۰۰ تن گوشت قرمز روانه بازار مصرف شده است.

لازم به ذکر است؛ با توجه به اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، روابط عمومی دامپزشکی استان از کلیه شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵.۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل)، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان در میان بگذارند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 76