۱۷۰ جعبه تخم نوغان در شهرستان جوین توزیع شد
۱۷۰ جعبه تخم نوغان در شهرستان جوین توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: نوغانداری را می‌توان به عنوان صنعتی اقتصادی و اشتغالزا در شهرستان ترویج کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به توزیع ۱۷۰ جعبه نوغان بین نوغانداران این شهرستان، عنوان کرد: نوغانداری را می‌توان به عنوان صنعتی اقتصادی و اشتغالزا برای خانواده‌های روستایی ترویج کرد.

وی با بیان اینکه نوغانداری از دیر باز در میان خانواده‌های روستای این شهرستان رواج داشته است، گفت: هر جعبه شامل ۲۳ هزار تخم نوغان میباشد که با قیمت ۱۵هزار تومان بین متقاضیان توزیع شده است.

قارزی با اشاره به اقتصادی بودن این صنعت با توجه به زمان کوتاه رشد آن‌ها در مدت حدود ۴۰ روز، تصریح کرد: در شرایط عادی از هر جعبه تخم نوغان ۳۰ الی ۴۰ کیلو پیله‌ی‌تر و ۱۵ الی ۱۶ کیلو پیله خشک تولید میشود که هم اکنون قیمت هر کیلو پیله‌ی‌تر در بازار ۱۵۰ هزار تومان و هر کیلو پیله‌ی خشک بر اساس کیفیت آن ۳۷۰ الی ۴۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مریم آبرودی، مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه برگ درخت توت به عنوان مهمترین غذای کرم ابریشم محسوب می‌شود، اظهار کرد: با هدف ترویج این صنعت نیز تعداد ۵۰۰ اصله نهال توت به صورت رایگان بین بهره برداران توزیع شده است.

آبرودی در پایان خاطرنشان کرد: نوغانداری در شهرستان جوین هر ساله از اوایل فروردین و اردیبهشت با شکوفایی درختان توت آغاز میشود.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 76