۱۴۶۰ میلیارد ریال صادرات محصولات چاپی غیر کتاب در استان خراسان رضوی
۱۴۶۰ میلیارد ریال صادرات محصولات چاپی غیر کتاب در استان خراسان رضوی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۴۶۰ میلیارد ریال صادرات محصولات چاپی غیر کتاب در استان خراسان رضوی است.

به گزارش اختر شرق؛ افشین تحفه‌گر با بیان این خبر عنوان کرد: همسایگی استان با کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان فرصت مناسبی برای صادرات کالا و تولیدات داخل میباشد و به جهت اینکه کالا و محصولات ایرانی بتواند در بازارهای هدف، قدرت رقابت داشته باشد می‌بایست به نوع بسته‌بندی آن برای ارائه کالا توجه شود. محصولات فرهنگی از جمله کالاهای قابل توجه برای مخاطبان غیر ایرانی است که امروزه از هر زمان دیگری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای رونق و جهش تولید در مرداد ماه گذشته درحوزه محصولات چاپی غیر کتاب مجوز چاپ و صادرات ۵ میلیون کیلوگرم فرآورده‌های چاپی و بسته بندی، مجموعاً به ارزش ریالی بیش از ۱۴۶۰ میلیارد ریال صادرشده است.

تحفه‌گر با بیان این مطلب که در حوزه نشر کتاب نیز برای ۳۱۹ عنوان کتاب در مردادماه سال جاری در خراسان رضوی مجوز صادر و تعداد ۱۸۷ عنوان کتاب باشمارگان ۴۶۰هزار و ۸۵۰ جلد چاپ و منتشر شده است، خاطرنشان کرد: ۶۱۴عنوان کتاب با تیراژ بیش از ۶۱ هزار جلد از گمرک خارج شده و ارزش ریالی صادرات آن مبلغ دو میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1