۱۳۸ جشن نوروزگاه در خراسان رضوی برگزار می‌شود
۱۳۸ جشن نوروزگاه در خراسان رضوی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از برگزاری ۱۳۸ رویداد با مضمون «جشن نوروزگاه» در سراسر این استان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل مکرمی فر ابا اعلام این خبر افزود: در بخش رویدادهای گردشگری خوشبختانه اقدامات خوبی را آغاز کرده‌ایم که یک مورد از آن جشن نوروزگاه است و به آیین‌های نوروزی پرداخته و هرساله در سطح استان اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: امسال نیز ۱۳۸ رویداد را با مضمون جشن نوروزگاه در سراسر استان خواهیم داشت که در ۲۸ شهرستان و مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و نیز در مرز ایران و ترکمنستان برگزاری این رویدادهای مهم انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره برنامه‌ها و رویدادهای آیینی و هویتی در حوزه گردشگری تصریح کرد: «نوروز یکی از صدها رویدادی است که موجب نشاط اجتماعی و همبستگی ملی در بین مردم می‌شود.»

مکرمی فر تصریح کرد: نوروزگاه زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا در بستر جشن و شادی آئین‌های هویتی ما احیاشده وزنده بمانند و ما را با پیشینه پرافتخار خود و سرزمینمان پیوند دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اجرای جشن نوروزگاه بر مبنای سنت‌ها، آیین‌ها و رویدادهای تاریخی و فرهنگی که ریشه در پیشینه و تاریخ ما دارند ادامه پیدا کند، نقش مهمی در جذب گردشگر در مشهد و نیز سراسر استان خواهد داشت، گفت: امسال ۱۳۸ رویداد فرهنگی نوروزگاه در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مکرمی فر گفت: این رویدادهای فرهنگی در ۴۲ روستا، ۱۶ بخش، ۲۸ شهرستان، ۲۸ بوم‌گردی و چهار سیاه‌چادر، ۱۰ مکان تاریخی، ۱۳ بوستان در استان، ۱۳ مجموعه تاریخی و هشت پایگاه پژوهشی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی برای میزبانی از زائران و مسافران آمادگی کامل دارد و در حوزه آثار و مجموعه‌های تاریخی نیز برای استقبال از بازدیدکنندگان نوروزی برنامه‌ریزی‌شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3