۱۲ واحد تولیدی جدید در خراسان رضوی مجوز فعالیت گرفتند
۱۲ واحد تولیدی جدید در خراسان رضوی مجوز فعالیت گرفتند

کارگروه ماده ۱۱ قانون هوای پاک به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به ۱۲ واحد تولیدی جدید در شهرستان‌های مختلف استان مجوز فعالیت داد.

به گزارش اختر شرق؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست این کارگروه اظهار کرد: در این نشست ۳۰ طرح تولیدی در شهرستانهای جوین، تربت حیدریه، جغتای، فریمان، طرقبه – شاندیز، تایباد، چناران، گلبهار و نیشابور مورد بررسی قرار گرفت که با فعالیت ۱۲ واحد تولیدی موافقت و با فعالیت هفت واحد مخالفت شد و باقی طرح‌ها نیز نیازمند بررسی بیشتر از سوی دستگاه‌های اجرایی تشخیص داده شد.

علی رسولیان گفت: زمینه فعالیت واحدهایی که از این کارگروه مجوز گرفتند تولید کمپوست غنی شده کود آلی گوگردی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی و سردخانه و واحد تولیدی رشته آش، توسعه خوراک دام، تولید ایمپلنت دندانی، انواع دیسک و صفحه کلاج، واحد تولید اتانول طبی، تولید انواع ماسک، پالایشگاه مینی ریفاینری، اختلاط و بسته‌بندی عطر و اسانس و انواع شامپو، بسته‌بندی حبوبات و غلات، واحد تولید قطعات بتنی غیر مسلح و استقرار واحد تولید خوراک آماده دام است.

وی تصریح کرد: فعالیت واحد تولید آزمایشگاهی ظروف یک بار مصرف، ایجاد کشتارگاه صنعتی دام، واحد بسته‌بندی خشکبار و گیاهان دارویی، استقرار مجتمع دامداری نیاز به بررسی بیشتر از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه داشت که اظهار نظر قطعی درباره آن‌ها به نشستهای بعدی این کارگروه موکول شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: با فعالیت هفت واحد تولیدی به دلیل محدودیت در استقرار در محور غرب مشهد، عدم کاربری مجاز و قرار نداشتن در فاصله مناسبی از طرح هادی روستا، نبود فضای کافی در شهرک صنعتی توس و داشتن آلایندگی مخالفت شد.

لازم به ذکر است؛ براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه به استعلام‌های درخواست جواز تاسیس و بهره برداری پاسخ دهد و در صورت‌عدم موافقت آن سازمان، دلایل آن را به استعلام کننده به صورت کتبی ارایه کند وعدم پاسخ در مدت یاد شده به منزله تایید است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 13