۱۱ هکتار از مناطق محیط‌زیست خراسان رضوی از ابتدای امسال در آتش سوخت
۱۱ هکتار از مناطق محیط‌زیست خراسان رضوی از ابتدای امسال در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هکتار از اراضی مناطق تحت حفاظت در استان دچار آتش‌سوزی شده است.

به گزارش اختر شرق؛ تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هکتار از اراضی مناطق تحت حفاظت در استان دچار آتش‌سوزی شده است.

وی افزود: این میزان آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت در شهرستان‌های تربت‌جام با یک هکتار و خواف و نیشابور هر یک در سطح پنج هکتار رخ‌داده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و به وجود آمدن شرایط مساعد برای آتش گرفتن علف‌های خشک موجود در مناطق و درختچه‌های متعدد مناطق، احتمال آتش‌سوزی در مناطق بسیار افزایش‌یافته است.

همتی بیان کرد: به همین دلیل مناطق تحت حفاظت این اداره کل در استان را در ۳۱ شهرستان بر اساس توپوگرافی و شرایط جغرافیایی به پنج پهنه تقسیم کرده‌ایم که هر پهنه یک مدیریت بحران دارد تا در صورت هرگونه وقوع آتش در مناطق بلافاصله با بسیج و ساماندهی نیرو‌ها از گسترش آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در این راستا برای تمامی نیرو‌های محیط‌زیست استان خراسان رضوی که در قالب مقابله با آتش در حالت آماده قرار دارند دوره‌های آموزشی برگزارشده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5