۱۱ هزار خراسانی در آزمون قرآن و عترت شرکت کردند
۱۱ هزار خراسانی در آزمون قرآن و عترت شرکت کردند

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با سراسر کشور ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر زن و مرد در هجدهمین دوره سراسری آزمون قرآن و عترت شرکت کردند.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی نسب افزود: این تعداد از ۲۱ شهرستان خراسان رضوی در چهار گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآنی، معارف اهل‌بیت (ع)، حفظ قرآن کریم و آموزش‌های الکترونیک و ۱۶ رشته مرتبط به آن‌ها به رقابت پرداختند.

وی عنوان کرد: بیشترین شرکت‌کننده مربوط به شهرستان مشهد با چهار هزار و ۷۰۰ نفر بود که در دو حوزه امتحانی حسینیه آیت‌الله شاهرودی ویژه خواهران و دبیرستان محمودیه ویژه برادران حضور یافتند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری این آزمون شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی در سنین نوجوان و جوان و همچنین سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد مؤسسات و مراکز قرآن استان است.

کاظمی نسب افزود: ثبت‌نام برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ۲۵ آبان ماه تا ۱۵ آذرماه امسال از طریق سایت www.quranedu.ir انجام گرفت و نتایج آزمون نیز طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده از طریق همین سایت قابل‌مشاهده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3