۱۰۷ هزار تن گندم در خراسان رضوی به نرخ تضمینی خریداری شد
۱۰۷ هزار تن گندم در خراسان رضوی به نرخ تضمینی خریداری شد

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: با پایان خرید تضمینی گندم در مجموع ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری شد.

به گزارش اختر شرق؛ ایرج ناصری مقدم با بیان اینکه این حجم خرید نسبت به مدت مشابه پارسال تغییر چندانی ندارد، عنوان کرد: خرید تضمینی گندم از ۱۰ خرداد ماه امسال آغاز شد که به قیمت هر کیلو گرم ۲۵ هزار ریال بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید انجام گردید.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان بر اساس استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی انجام شد و ۶۰ مرکز خرید در این استان خرید گندم را انجام دادند.

وی افزود: شهرستان‌های مشهد، تربت‌جام، جوین، چناران و نیشابور بیشترین میزان گندم را در این استان تولید کردند و از نظر خرید تضمینی توسط سازمان تعاون روستایی، شهرستان‌های جوین، جغتای، تربت‌جام و تایباد به ترتیب بیشترین خرید را داشته‌اند.

لازم به ذکر است؛ سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود؛ بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4